Värsta svingarbrickan hittills i mitt liv

Då Tord är ute och fäller älg, ställde jag frågan till Göran om han ville spela med mig på onsdag samtidigt som vi tog tillfället att propagera för klubbens rekryteringskampanj. Sagt och gjort, så vi “bjöd in oss” för spel. Vilket trevligt gäng!! Och mot Sasslers fick vi spela följande bricka:
image
Titta en stund på den. Jag satt N och Leif och Karin hade ÖV:s kort. Lillslam med 17hp för NS!! Karin öppnade 1ru – 2kl (N – jag tyckte trots zonen att jag hade till 2kl, kan vara en skitfärg.) Leif lade på till 2ru och Göran funderade en stund, men fick upp X. Sen var det igång: 3ru-3sp-4ru-4sp-5ru-p-p-5sp som vi fick behålla… Väst vackra hand med 18hp och 8-korts genomgående ruter – totalslaktad av den grymma anpassningen på NS:s händer. Som någon sa det gäller att sitta i rätt väderstreck vid rätt tillfälle – bridge är ett turspel. Med ett antal sådana skänkar från ovan är det enkelt att få en gratisbiljett till torsdag spel.

Tack
Rickard (& Göran) för en trevlig kväll.

PS. Glöm inte läsa om vårt rekryteringsprojekt: bbkbbo. Massor att läsa och kommer du på någon idé lägg in det som en kommentar eller skicka ett mail till: bbkbbo@outlook.com. /DS

Kommentera

