Slambudgivning utan några konstigheter/Hans

Skärmklipp3

Denna bricka spelade jag tillsammans med ny partner för kvällen.
PG öppnade med 1 ru  jag bjöd 2 NT Boes  som visade 2 lägst objudna färgerna, Rolf klev in med 3 ru. Mycket tänk ifrån Tord, jag trodde han satt och funderade mitt bud, nix, han bjöd direkt 4 NT för att få essen. PG bjöd sedan 5 ru och jag bjöd 5 hj  2 ess.
Efter en kort stund kom Tords bud     6 sp  och jag kan erkänna att jag blev lite förvånad, Men det gick galant.
Svårare är det inte att bjuda slam/Hans

2 kommentarer till Slambudgivning utan några konstigheter/Hans

  1. Anonym skriver:

    Vi lyckades också hamna i 6 sp. Ulf öppnade 1 ru, jag valde medvetet 2kl, Lennart 2ru, varefter Arne dundrade in 4 sp. Min hand växte enormt med första kontroll i både hjärter och ruter(troligt utspel). Bjöd 6 direkt. Möjligheterna stora att sen kunna utnyttja klöverna.
    I nästa bricka fortsatte Arne dundra, då med 6 kl. Inte ofta man bjuder 2 slammar i samma rond.
    Det gäller att ha kort. Synd om Lennart/Ulf som bara fick ”käka”
    Mats

    Gilla

  2. Rolf skriver:

    Efter 1ru – 2NT – pass bjöd partnern 3sp. Försöker han hitta ett spelbart kontrakt med damsjunde i spader? Jag har visserligen redan visat en 5-5a med öppningsstyrka men med första kontroll i alla de tre andra färgerna måste jag ju höja till 4sp. Sedan hände ingenting mer. Tänk så olika man kan bedöma en hand. Inte ens 5 ruter från någon av motståndarna, vilket tydde på att ingen av dem var renons i spader … 25% lyckades vi få hem.

    Partnern tog igen förlusten på den andra brickan genom att någonstans hoppa till 6hj. Hur det gick till har jag ännu inte förstått …

    Gilla

Kommentera

