Snabba bud..

Det är alltid lite förtätad stämning när Tord och jag landar hos Mats och Arne. Tord och Mats är gamla gymnasiekompisar på Katte… Mats och jag är partners… Så det brukar vara extra fokus för alla involverade. Så var det även igår på bricka 8, där ingen hittade slammarna.

imageAlla färger bjudna i snabb takt, inga tveksamheter. Vi var nöjda de missade en slam, Mats tillstod “mycket motvilligt” att Tords 4hj på 2 hp, ställde honom helt.
Så Mats spelade enkelt hem tolv stick och efter all krutröken blev det 46-54 till vår nackdel.
Vi gratulerar Mats och Arne till ytterligare en viktoria, och ser fram emot en ny batalj på torsdag.
/Rickard
PS. Brickan innan(7) var också tät:1kl-1ru-1sp-p-2sp-3ru-3sp-4ru som Tord spelade med en bet och 71%. Så vik inte ned er mot detta par är vårt  tips Ler.
PS2. Sen finns många “galna” resultat redovisade på Spader, på bricka 7 påstås ÖV ha spelat 4spX= 790? Hur är detta möjligt… Snälla kolla innan ni trycker OK som ÖV. Det finns så många andra konstiga resultat… Att missar sker det är naturligt, men…/DS

3 kommentarer till Snabba bud..

  1. Anonym skriver:

    Resultatet 4 sp X är fel jag ändrade inte till 4 hj X som det skall vara
    Hans

    Gilla

  2. Anonym skriver:

    Hej Rickard! Grattis till Er fina placering,trots att vi gav Er på tafsen.Ni har ju spelat mycket bra mot övriga moståndare!SNYGGT JOBBAT. Betr.relaterade brickor ovan var ju bricka 7
    felnoterad,men det betydde inget för resultatet i övrigt,men ändå slarvigt med inmatningen,här får alla skärpa till sig.Bricka 8 hittade ingen slammen som låg gömd i busken.
    Vi missade den också OCH ÄVEN UTGÅNGEN!OTROLIGT,FÅR EJ HÄNDA.VAD HÄNDE?
    Vi mötte Stein/Ahlberg och min partner öppnade med 1 sp-Åke 2 hj och så jag med mina 12
    Points,vad göra?jag bjöd 2 spader för att hålla min partner igång,jag tyckte att 2kl.alt.2ru inte
    var speciellt bra,skulle kanske dubblat för att tvinga fram ett positivt bud av partnern och då får jag 3 ru och så är vi i utgång,svårare än så är det inte,men vi var ju 3 st. som fumlade bort
    utgången(minst)slam är väl tveksamt att bjuda.även om det frestar på och masken i ruter funkar.Vi vet ju sedan tid. att slammarna sällan bjuds i Bjärred av någon konstig anledning.
    Bridgespelet är en underbar tillställning där man hoppar mellan glädje o förtvivlan i buden och det gör att det är så ROLIGT!!!!! att spela bridge. BD

    Gilla

    • xlrocks skriver:

      25% mot er var inte bra, speciellt som jag missade i motspelet. Du bjöd ru jag hade fem, någon måste vara kort. Så jag lirade ruE och Tord gjorde vad han kunde med ru6. Jag borde bytt till hj från Dkn9 och vi har en bet. Nä jag trodde Anita maskerade tvåan och spelade en ruter till i hopp om att Tords sexa var singel.Och därmed bjöd jag på 92% i stället för 33%…
      Annars är det som du säger – en ständig kamp mellan hopp och förtvivlan.
      /Rickard

      Gilla

Kommentera

