En härlig tid..

image
Som webb-ansvarig sedan 2009 ser jag tillbaks på en härlig tid, med över 238 000 besök på vår hemsida. Med en intensiv höst framför mig kommer jag att prioritera mindre tid på vår klubb-blogg och BridgeFacts. BF går i vila för en tid och kommer inte att uppdateras under hösten med spelresultat. I stället kommer klubbens givar och spelresultat att finnas tillgänglig i Svensk Bridges motsvarighet, Spader. Så för er som tittar på brickorna och analyserar era prestationer kan ni hitta motsvarande information där i fortsättningen. För att komma åt denna presentation kan du gå in på vår klubb-sida där, under rubriken ”Rapporterade tävlingar” hittar du givarna och protokollen.
Jag hoppas också att vi kan bli några fler som kan ansvara för innehållet på vår hemsida så vi även i fortsättningen kan stoltsera med en levande presentation på internet. Är du intresserad kommer jag att hålla en “komma igång”-kurs under hösten för de som har “skrivklåda”.
Anmäl ditt intresse till Hans eller mig.
/Rickard

2 kommentarer till En härlig tid..

  1. mawah41 skriver:

    Hej Rickard!
    Naturligtvis inser nog alla, att vår trevliga blogg (läs hemsida), inte i all framtid, kan vara en mans verk. Detta gäller naturligtvis även ”BridgeFacts”, vilket jag personligen kommer att sakna mycket.
    Jag hoppas, liksom Du, att många fler vill vara delaktiga i bloggandet. För att detta skall kunna bli veklighet, så måste det vara ENKELT! Hur löser man det?
    En annan tanke, som med fasa, rusar genom mitt huvud är: Kan jag nu inte, med automatik, få våra givar i DDS.
    Till sist: Tack Rickard, för att Du gjort vårt bridgespel levande, även efter att kvällens sista giv spelats.
    Magnus

    Gilla

  2. xlrocks skriver:

    Tack Magnus!

    ”En mans?” Vi har varit tre som hjälpts åt, utan Hans och Rolf och mångas uppskattning hade vår hemsida inte levt som den gör idag.

    Till min personlighet hör tyvärr att jag tröttas och då jag känner att blogg-inspirationen börjar tryta, tror jag det finns många i klubben som kan ta över ansvaret för innehållet. Mina tekniska kunskaper om datorer, som jag förvärvat i mitt jobb delar jag gärna med mig av.

    Den som kan skriva email med ett foto har alla tekniska kunskaper som behövs för att skriva ett inlägg på vår hemsida. Jag tror också det bland klubbens medlemmar finns många som har större erfarenhet av att använda ”skriftlig framställning” än vad jag har.

    När det gäller presentation av gårdagens resultat är de funktioner som finns i Spader idag likvärdiga med de som fanns i BridgeFacts. BF stod också för en del statistik, och där är mitt intresse fortfarande lika starkt som det alltid varit. Jag kommer att bygga vidare med modeller i Excel och de som är intresserade kan ta del av statistik via den metoden i stället.

    När det gäller att få givarna direkt från Spader till DD-Solver tror jag att Rolf Borg sitter på ett sådant program…. Han bjuder säkert gärna på det🙂
    /Rickard

    Gilla

Kommentera

