Hetsa lagom…

imageHej på Er!
Här kommer en vinstbricka från i torsdags 2/5 bricka 17 mot Stigsson.
Jag förklarar hela budgivningen här. Min partner nord öppnar med 2kl.11-15 5/6 korts-sanna pass-jag 2ru=krav-göran pass-AG-3 kl.-sanna 3 spader-jag 4klöver-göran 3nt-ag 4klöver-sanna 4spader-jag 5klöver-göran 5sp- AG pass-pass-jag 6 klöver-pass runt.
Sanna spelar ut singel ruter till favör och brickan slutar med 6 klöver+1= TOPP på brickan ingen hade bjudit mer än 4-5 klöver och ruter med hemgång.Vi tyckte att denna giv förtjänade att relatera på bloggen. Normalt är där bara 6 trick om man tar för sitt spader ess.
/BD

4 kommentarer till Hetsa lagom…

  1. xlrocks skriver:

    Brickan är ett typexempel på att man inte ska hetsa upp motståndarna i ett kontrakt de inte hittat själva. Det är en utomordentligt svår konst att behärska.
    Jag satt Ö vid vårt bord och gjorde ett väl(?!) magert inkliv på 2Sp efter 1kl från N. Då följde 3Ru-3Sp-4Ru som gick precis hem och vi fick turligt 79%. Vid rätt tillfälle är de svaga hopp-inkliven ganska effektiva för att skapa svårigheter för motståndarna. Vi mötte ett par som spelade med 5-korts öppningar så S hade ingen aning om Nords 6-korts klöver. Om NS använt Sputnik-dubbling hade de troligen klarat ut aggressionen från Ö bättre?
    /Rickard

    Gilla

    • bosse dubbel skriver:

      Hej Rickard! tack för din hjälp med brickan,den kändes väldigt bekväm för oss.Vi startade
      första brickorna mot Jörgen och fick 5 Points.f-n här får vi nog skärpa till oss tänkte vi och
      så blev det till slut.Betr.vinnarbrickan här ovan öppnar vi på 5/6 korts klöver 11-16.krav budet av mig är alltid 2 ru.Nu skulle ju Sanna agerat genast på Anita:s öpp,bud,men hon
      avvaktade till nästa budrond och då var det försent.Som Du själv skrev,man måste in och störa fi så snabbt som möjligt,för att skapa oreda för dem.Sedan är det väl aldrig bra att
      spela ut singel ru och därmed bädda för hemgång+1,det är uppenbart att det var singel
      så det skapade inga problem för oss,men däremot för Göran S. ha de! BD

      Gilla

  2. Mats Idorn skriver:

    mitt inkliv med 3 spader förstörde mycket för motståndarna
    Mats

    Gilla

  3. bosse dubbel skriver:

    Hej Mats! bra inkliv av Dig,det är så man måste agera för att störa motst.som inte vet vilket
    kontrakt de skall hamna i.Detta nämnde jag för Sanna,våga lite mer i rätt zon, för det kostar
    ofta inte så mycket poängförlust och dessutom kommer motst.kanske i helt galet kontrakt.
    Att Mats gick in o störde,det hade jag också gjort. BD

    Gilla

Kommentera

