Vad bjudes på följande 30 hp händer/Hans

Skärmklipp1

 

Vi spelade match  och följande hand dök upp.
Syd p  –  Väst  1 NT  15-17   N  pass  Ö  2 ru (utgångskrav)
S     p  –  Väst  3 ru ingen hf  N  pass  Ö  3 el 4 NT??????
Visst är det svårt att passa av med 3 NT  i 4-manna   eller hur?

Hans

En kommentar till Vad bjudes på följande 30 hp händer/Hans

  1. Rolf skriver:

    Vad betyder 3kl? Efter 3ru måste väl 3hj visa 4-5 i högfärgerna. Jag vill nog ha trekortsstöd till min klena femma för att tro på slam. Dessutom gör ett hjärterkontrakt mina dubbeltons lite mer värda. Bjuder nu sangöppnaren 3NT eller 4hj lägger jag av. Jag menar att med trekortsstöd måste han bjuda en annan färg på vägen till 4hj för att visa slamintresse (han kan ju ha 17hp).

    Gilla

Kommentera

