Min beräkning på KM

I avvaktan på att Hans plockar fram det slutgiltiga resultatet presenteras här min egen personliga ihop räkning, mao ingen garanti på kvalitén, men förhoppningsvis hyfsat rätt Ler.

image

Listan visar de med minst två resultat. 
/Rickard

En kommentar till Min beräkning på KM

  1. bosse dubbel skriver:

    Hej Rickard! jag förstår din iver att själv ta fram slutfacit av KM:et.Helt ok och jag måste ju
    gratulera Er fina 2:a plats i KM 2012-1013.Det var en överraskning som heter duga och jag
    måste ge Er båda en stor eloge att ni lyckades,bra gjort.Själv spelade jag ej alla kvalen i KM
    men det saknade ju betydelse,för vi var aldrig nära.Roligt var ju också att Jörgen o Bengt kom på 3:e plats,det är bra med nya friska spelare som får o kan vinna KM.Nu skall dock
    poängteras att ett par favoriter ej spelade sista omg.men det hade kanske inte gjort någon
    skillnad.Kul också att Hans o Kent knep 4:e platsen,det var strongt gjort.Vissa favoriter hade
    tydligen en BAD DAY och ibland blir det så inom bridgen och det gör ju att man aldrig kan förutsäga vem som skall vinna även om vissa spelare är förhandstippade.Kanske man skall
    spela 4 omg. 2 på hösten o 2 på våren totalt 4 omg.med tanke på ev.sjukfrånvaro eller
    semester resa och då räknar man de 2 bästa resultaten och kan ändå placera sig bra,det blir
    lite mer rättvist.Vi har 6 gånger i Lomma 3 på hösten och 3 på våren och där de 4 bästa
    resultaten räknas,detta kanske blir mer rättvist för alla.Detta är min hypotes utan några som
    helst betänkligheter.Fundera gärna i Bjärred om ni skall justera KM till 4 ggr.2/höst-2/vår och
    där de 2 bästa räknas.Vänligen BD

    Gilla

Kommentera

