11.15–11.20 hände det 200 000!

image

Jag har försökt hålla koll på det…

När jag gick in vid 11.20 hade det redan hänt, så jag var tvungen att göra en djupdykning i loggarna. Två IP-nummer var aktiva då och ett tredje kom inte lite senare.

Loggningen sker på en annan dator än WordPress så jag tror inte man kan veta exakt, men något av de åtta klicken till höger var det.

image

Spårning på IP-nummer är ingen exakt vetenskap. men man kan spåra land och internetleverantör, så om inte den “skyldige” ger sig till känna vet vi inte vem det var.

image   image

Dvs antingen en engångsbesökare från Tidaholm(?) som tittade på våra fester eller en av våra trogna besökare ansluten via Insatnet (de har IP-nummer som börjar på 77.244.232 – mitt eget slutar på 51) som kom in på klubb-sidan.
Då är det bara att jobba vidare på 300’.
/Rickard

PS. Det var ingen blyg viol från Tidaholm, det var Bosse!

Tack Bosse och alla andra som hjälpt till med detta! Vi fortsätter på den inslagna vägen med att göra klubb-bloggen lite mer klubb-orienterad och lägger krut på analyser och diskussioner på bridgegiv, som ju inte är kopplad till någon speciell klubb, utan är tillgänglig för alla som spelar i Bjärred, Lomma och Lund. Kan vi hoppas på lite fler kommentarer?

På Bridgegiv har vi en bit kvar till 200’ men trafiken har börjat ta fart och vi har nu 50-60 besökare per vecka. /DS

image

3 kommentarer till 11.15–11.20 hände det 200 000!

  1. bosse dubbel skriver:

    Hej Rickard! tack för presentationen och kul för Bjärred/Lomma att det var vi som alltid är på
    hemsidan o bloggen som fick ta äran att bli den som först kom i mål på 200.00 f-n vad vi är bra i Lomma kommun.Någon resa till Thailand blev det inte,men kanske en flaska Lindemans
    sitter ju inte helt fel.Tack än en gång för uppmärksamheten. BD

    Gilla

    • Anonym skriver:

      Lindeman och Thailand, inget fel här!
      LH

      Gilla

      • xlrocks skriver:

        Identifierad? Nåväl vår thailändske besökare var inte inhemsk, jag som hoppades på det🙂. LH = Lennart H kanske vem vet, jag ser bara IP-numret i loggen men nu tror jag mig veta vem det är….

        Kul du hörde ifrån dig, och trevlig vistelse där. Här är skitväder som vanligt.
        /Rickard

        Gilla

Kommentera

