Jul och julnöt.

 

Lucia 2012 040Julavslutning inföll i år på en Luciadag med fullt angrepp av Kung Bore. Som vanligt blev det en rysligt trevlig tillställning med en god jultallrik från Långa Längan och en avslutning med lottad partner. Inte helt oväntat var det en av våra tjejer som dök upp överst igen, denna gång Gudrun tillsammans med Allan som var maximalt lyckosam bland de “seedade” och fick en av våra “standardvinnare” till partner.
Så då var det dags att gå till julvila från bridgen, skulle du få abstinens rekommenderar jag lite läsning av artiklarna som finns på den nya bloggen, bridgegiv. Vill du koppla av med annan problemlösning kan du försöka lösa min julnöt: 2x(3 av 5) nästan. Jag vill veta vad denna formel står för, först rätt svar bland kommentarerna belönas med en vinflaska. Rätt svar publiceras på nyårsdagen.  /Rickard

Lucia 2012 011 Lucia 2012 012
Lucia 2012 013 Lucia 2012 014
Lucia 2012 015 Lucia 2012 016
Lucia 2012 017 Lucia 2012 016
Lucia 2012 019 Lucia 2012 020
Lucia 2012 021 Lucia 2012 022
Lucia 2012 023 Lucia 2012 025
   
Lucia 2012 027 Lucia 2012 024
Lucia 2012 028 Lucia 2012 026
Lucia 2012 029 Lucia 2012 030
Lucia 2012 031 Lucia 2012 032
Lucia 2012 033 Lucia 2012 034
Lucia 2012 035 Lucia 2012 036
Lucia 2012 037 Lucia 2012 038
Lucia 2012 039

Stort tack till PG Person som redigerade och skickade bilderna, ska vi utnämna honom till klubbens fotograf?

PS. Sen var det, det där med motionen. För att stimulera till vandringar i vinterlandskapet utlyser jag en tävling där det gäller: Vilken gata på Löddesnäs har flest julstjärnor + adventsstakar tända mot gatan. Efter diverse hotfulla email känner jag mig manad att ändra reglerna för denna tävling…. Vinner gör den som hittar: Huset med flest advents-stakar och stjärnor riktade mot gatan i BBK:s upptagningsområde, helst med bildbevis, men gata och ort må räcka. Lägg in era förslag som en kommentar eller skicka ett mail med foto innan mellandagsbridgen. En tävling i grenen “värdelöst vetande”, där priset till vinnaren är mycket frisk vinterluft i lungorna. /DS

4 kommentarer till Jul och julnöt.

  1. Anonym skriver:

    TACK, Hans och alla inblandade, för ännu en trivsam julavslutning med Bjärreds Bridgeklubb. Jultallriken är ju fantastiskt välsmakande såväl som brunkålen och köttbullarna. Ska jag vara ärlig tyckte jag nog att revbensspjällen kunde varit bättre.
    Jag gillar skarpt det här med lottade partners, även om jag denna gång valde att spela med min käre make. Vi lyckades inge vidare, men vi är tillbaka på mellandagsbridgen och då tar vi nya, friska tag.
    God Jul och Gott nytt År till Er alla.
    Irene

    Gilla

  2. Anonym skriver:

    Hej Rikard
    Du är bara bäst inte nog med att du har trevliga inlägg nu skall du få oss
    att tänka och motionera också. Min förmåga att lösa ekvationer är dålig så den
    står jag över men att Ryttmästarevägen 6 med 5 julstakar står sig bra tror jag.
    Angående ny fotograf köper jag ditt förslag ifall du kan ordna det med honpm.
    Hans

    Gilla

    • Anonym skriver:

      5 julstakar det är ingenting mot 9 stjärnor men det huset kanske inte räknas för det har fönster ut mot havet och är i hörnet Öresundsvägen-Strandvägen

      Gilla

      • xlrocks skriver:

        Lite strikta regler kanske? Låt oss ändra till synligt från utsidan…
        Jag ville mest undvika att ni klev in i folks trädgårdar.
        Då är det tvåsiffrigt som gäller nu!
        God fortsättning
        Rickard

        Gilla

Kommentera

