Torsdagsspelet 15 nov

OBS  OBS  OBS   Ny prislissta p.g.a. felinmatat på bricka 5VINNARE 002    

Kvällens vinst delades mellan Lars o Kerstin Ekelund o  Hans o Kent. 

Skärmklipp1

Ett roligt spel för oss. Br 16   Lena öppnade med 1 ru  jag dubblade Astrid pass och Kent 2 kl.
Sedan bjöd Lena 2 hj  och jag dubblade ytterligare 1 gång och Kent blev mer o mer ställd.
Han bjöd sedan 3 ru som passades av Lena och jag bjöd 3 NT. DD kontrakt 1 NT +2 
Astrid spelade ut ru 7 som jag tog med damen. Sedan liten kl till kung och mera klöver till Astrids ess. Ru kom åter och jag tog med esset. Sedan spelade jag liten kl till S och fick ett stick där. Sean på spader liten spader till ess o Kung. Då var Lena inpetad och var tvungen att spela hj. Hastigt hade jag fått 10 stick.
Hans

3 kommentarer till Torsdagsspelet 15 nov

  1. Rolf skriver:

    Vi spelade Hans ett modestare kontrakt. Men felet Väst gör är att lägga i sina ruterhonnörer. Partnern har nog inte vare sig ruE eller ruD på sitt utspel. Väst skall bara högmarkera och plötsligt står ruK+J. Då gör det ju inte så mycket att bli inpetad …

    Gilla

  2. xlrocks skriver:

    Med tanke på foto-kvalité.
    Vi kanske skulle köpa en ”klubb-kamera”….
    Tror Hans börjar bli lite ”sleten och tunn”…
    Och så kanske vi kunde få ett foto från onsdagarna också!
    /Rickard

    Gilla

  3. bosse dubbel skriver:

    Hej Hans! mycket bra spelat av digDu utnyttjade motst.misstag och gick hem i 3NT+1=topp
    varför spelar Du aldrig så här?Nu var kanske motst.snälla i sitt försvar,som Rolf skrev man skall aldrig täcka ruterna,för då får man problem.Snyggt spelat av Er.(men till seriematchen
    mot oss i dec.gäller andra kriterier! Ha de! BD

    Gilla

Kommentera

