20102-10 – 04 Bjärred / Rolf

image

Eftersom det bara regnar lägger jag in denna bricka för att hylla silversegrarna. I sista ronden var Lennart MYCKET nöjd med denna lillslam. Hur budgivning gick kommer säkert BosseD att upplysa oss om. Varför 4NT var inblandat förstår jag inte men det kan ju vara storslam Ler

Det är bara att saka en spader på ruE och sedan (om inte hjE kommit ut) spela upp mot hjJ. Bordet har två klöver över för att stjäla handens två oförsörjda hjärter. Så spelet var ingen konst men som vanligt är lågfärgsslammar mycket svåra att bjuda ut.

Vi spelade inte denna bricka. Överhuvudtaget spelade vi nog helt andra brickor än ni andra gjorde denna kväll  …

5 kommentarer till 20102-10 – 04 Bjärred / Rolf

  1. bosse dubbel skriver:

    Hej Rolf! ja trist väder,då har man intresse och analysera bridgen från i torsdags.Vi var som
    Du förstår helnöjda med vårt spel både budmässigt,försvarsmässigt och spelföring.Ber.din fråga hur vi kom till 6 klöver skall jag nu redovisa.Kul att Du nämnde just denna bricka,för när jag talade med Tambour i morse ville jag ge en giv som vi faktiskt var ensam om att bjuda och just denna presenterade du nu här.Budgivningen LH öppnade med 1 sp,jag 2kl,
    LH 4NT(robberbridge system som LH alltid tillämpar)jag svarar 2 ess och LH bjuder nu 5NT
    för att kolla om vi har alla kungarna,jag svarar 6 kl.slut på budgivningen.Frostbrandt startar
    med hj.ess och sedan var det tapto 12 stick.enkel och smärtfri budgivning,men kanske inte den jag själv är så förtjust i,då kontrollerna inte kommer i omlopp,men det gick ju bra ändå.
    Vi hade faktiskt 3 slammar som vi tog hem med flera andra,däremot var det många som aldrig kom ens dit,trots att poängen fanns där,ofta är slammarna i Bjärred inte så vanliga.
    Slutcitat vi spelade bra så visst förtjänade vi att ligga högt upp.Mot Er fick vi under medel och det är inte ovanligt så bra är Ni i spelet för det mesta.På med stövlarna och klipp gräsmattan o ha de BD

    Gilla

  2. bosse dubbel skriver:

    Hej igen Rolf! bara en notering om LH 4NT det var en storslamtrevare han var ute efter,men då jag bara visade 2 ess utan trumfkung blev slutbudet 6 klöver.och det var ju helt ok.slammar är LH:s lilla grej och han kollar ofta inte essen utan blåser på med förhoppning att jag har till mitt bud 2 över en.Denna gång frågade han på essen och tur var väl det annars
    hade vi varit i storslam med bet om inte hj.ess kommer ut,Ja då gör man som Astrid Engwall
    o Lena Syde gjorde 3NT 13 spel snyggt av våra förtjusande damer och en näst topp.Grattis!
    Rolf vi syns på tisdag i Lomma med din sydamerikanske polare Bo S. BD

    Gilla

  3. Anonym skriver:

    Minnet kunde vara bättre.

    Korrekt budgivning: 1S – P – 2K – P
    4K – P – 4NT – P
    5S – P – 6K

    Stjärnan i budgivningen var 4K.

    LH.

    Gilla

    • bosse dubbel skriver:

      Hej Lennart! tack för en bra spelkväll i torsdags.Du har rätt,jag blandade in i min hjärna brickan från Lomma där vi också var i 6 klöver+1 med nästan samma budgivning.Trots missen av mig gjorde det bara 2 poäng mindre,men ändå.Måndag 17.45 vid Coop blå banken för match mot romelåsen.Ha de BD

      Gilla

  4. bosse dubbel skriver:

    Hej igen LH! jag menade missen mot Wibergs när de var i 3hj.och jag stal med hj.6 när det på bordet fanns 7-4-3- och jag hade hj.8-6 helknasigt men sådant kan inträffa mellan varven.
    Vi får glädjas åt spelet i övrigt som vi skötte perfekt,det syns ju i resultatet. BD

    Gilla

Kommentera

