Vilken härlig avslutning på vårt första år!

Vinnarna 3 maj 001Tycker i alla fall Tord och jag som nu kämpat ett år tillsammans! Det är knappt man vågar skriva något då det ju kan komma in ändringar, det har ju hänt premiärvinnare förr, jag tänker på Ted och Mattias. I så fall får vi väl ändra i detta inläggLer. Konstigare än så är det inte. Speciellt roligt var detta med tanke på att vi förra veckan landade på 37,7%, kan man bli 23% bättre på en vecka? Tydligtvis är det så, och då måste ju Fru Fortuna vara en viktig spelare i denna lek med lekar. Kanske viktigare än budgivning, spelföring och allt vad det tekniska heter. 5 poäng är dessutom ingen stor marginal, men har man flyt så räcker det långt. Grattis till Kurt, Kjell och Bengtarna, vilka vi slapp att möta! Och till Wibergs och Kerstin & Marianne som slog oss på HCP-listan.image
Sen tror jag inte vi är ensamma om att tycka att det är speciellt roligt att lyckas vid hörnbordet… Så precis efter pausen fick vi chansen att plocka 71 och 83% där. imageSå jag tänkte ta ett exempel därifrån, på vilken tur som behövs för att lyckas. Jag tror budgivningen gick: p-1kl-2hj(BoD)-3ru-p-3NT, skulle jag minnas fel så rättar ju Bosse, som fick äran att spela ut och valde hjE, följt av hj10 till västs D, och sedan slapp man den färgen hjK8 var plötsligt två spel. För att säkra mig mot ruD fel skulle jag ju tagit med kungen denna gång. Lennart vände med spader till Bosses spE och ny sp till kn. Med ruD rätt blev det ju ganska lätt 1ÖT. Var hjE verkligen bästa utspel av Öst? Själv hade jag dragit för esset med hj6, denna gång blir det 1ÖT i vilket fall… En sån här kväll gör inte felen så mycket då de inte påverkar utfallet!
Tack partner för en trevlig säsong och alla läsare för de uppmuntrande orden. Skrattar högtFestBlinkarDjävul/Rickard

5 kommentarer till Vilken härlig avslutning på vårt första år!

  1. Magnus skriver:

    Stort GRATTIS från era lagkamrater! Självförtroendet och förväntningarna steg regält inför nästa säsong i serien.
    Magnus & Berny

    Gilla

  2. bosse dubbel skriver:

    God morgon xl-rocks! stort grattis till segern igår.det var ni förtjänta av,efter mycket slit under
    säsongen.grattis även till vinsten mot mig o Lennart,den värmde förstod jag och jag är ju inte
    någon dålig förlorare så det är helt ok.Spela ut liten hj.från exxxxx kunde kanske denna gång
    varit lyckat,men eftersom jag har ingångskort i sp.ess så bedömde jag att kanske kunna fälla
    en hj.honnör hos någon av er,det var tanken.Nu gör du ju ändå hemgång om du håller upp
    hj.kung så vi tappade kanske 8-10 poäng här,men det bjuder jag på.masken i ruter går ju som en dans och den måste man ju ta,jag hade ju varit inne i budgivningen,så där satt nog
    ru.dam.Bra spelat av Er båda.Sån nu är ställningen oss emellan 32-6 till BD bit på den,men du kommer närmare efter varje år.Lycka till BD

    Gilla

    • xlrocks skriver:

      Bosse!
      Sifferfreak som jag är. I MP står det 426-15, i bronspoäng står det 28554-1461 och i HCP står det 23,7-30,1 – nä jag går bet på 32-6! Men ärligt talat, sen in som jag varit, ignorerar jag gamla meriter. På tisdag är det KM i Lomma – det ser jag fram emot. /Rickard

      Gilla

  3. bosse dubbel skriver:

    Hej xlrocks! tack för ditt svar och komplimangen.Bara en liten komm.ang.dina siffror som jag
    var glad för.silverpoäng 1397-? guldpoäng 1-? skit samma Rickard,men jag ville glänsa lite
    om du förstår mig.I Lomma skall vi tampas om KM,skall bli kul med en match om KM:e1-2-3-?vi får väl se vem som kommer längst! lycka till BD

    Gilla

  4. Mattias Wallin skriver:

    Gratulerar till vinsten, Tord och Rickard, det är ni värda. Ni har kämpat bra och haft en uppgående trend hela året!

    Gilla

Kommentera

