150 000

Idag når vi så många “träffar”, dvs så många klick har gjorts på vår hemsida sedan starten (med undantag för oss redaktörer) som inte räknas Ler! Jag tycker vi firar med en ny karta:

image

Sedan förra kartan för en månad sedan har följande länder tillkommit: Norge, Danmark, Finland, UK, Polen, Italien, Sydafrika, Indien och Taiwan. Vi saknar dock fortfarande “riktiga” Kina,…
Tack för ert visade intresse, och tack alla som hjälpt till med att skapa intresset. /Rickard

PS Vem “italienaren” är vet jag, men övriga utländska besök är anonyma Ninjaför mig /DS
FestTummen uppSkrattarCoolLerStrax tillbakaBara skämtarSkrattar högtRöd rosFlirt-kvinnaFestTummen uppSkrattarCoolLerStrax tillbakaBara skämtarSkrattar högtRöd rosFest

12 kommentarer till 150 000

  1. Rolf skriver:

    Jaja Rickard, men fortfarande inte någon blopp över Svalöv. Varför kan jag inte få kolla själv via en plugin? Pulsmaps eller Counterize eller något annat med inbyggd zoom😉.

    Gilla

    • xlrocks skriver:

      Rolf!
      Svalöv är en vit fläck på kartan liksom Hjärup, och Bjärred tror jag inte heller på. Vilka fem är det som sitter ute i en båt och ”surfar”, eller har de kite?
      Tekniken duger ännu inte till detta att man kan se exakt vem och varför, det är kanske skönt det /Rickard


      Gilla

  2. Rolf skriver:

    Nä, det är vindsurfare. Dom brukar hålla på i Lommabukten när jag kör förbi. Och än så länge är inte mobil förbjuden till sjöss. Kul att dom bryr sig!
    OK då, jag ger mig om Svalöv. Skall fråga Bo H på torsdag istället.

    Gilla

    • xlrocks skriver:

      Det måste vara på eftermiddagen eftersom skuggan faller i den riktningen. /Rickard

      Gilla

      • Rolf skriver:

        Ja Rickard, klockan är tjugo i sju.

        Gilla

      • xlrocks skriver:

        Då måste det vara en onsdag eller torsdag, med fem spelare på väg mot Medborgarhuset surfande på sina brädor på vår hemsida. Tekniken i sin nuvarande utformning kräver lite fantasi för en korrekt tolkning. /Rickard

        Gilla

  3. bosse dubbel skriver:

    Hej Rickard o Rolf! en stilla undran bara.Vem f-n bryr sig om kartor vad som händer på bloggen.Läser man detta,eller är detta endast för datanördar?eller är det en kul grej för data-surfare,inte vet jag som är lagom utbildad på datans möjligheter.Jag får ju ge en eloge till Er båda som orkar med denna historik,men till vilken nytta?Jag ser gärna att man kommer med givar som har varit kluriga och med undran hur skall man spela hem kontraktet!o.s.v.Typ inlägg om spelet tisdagar lomma,torsdagar bjärred.Jag tror läsvärdet på bloggen kan öka,även om jag vet att många inte vill eller vågar komma med frågor.Tråkigt men vi får väl jobba på med detta och jag vet att Du rickard och Rolf bl.a. kämpar för att få igång detta.BD

    Gilla

    • xlrocks skriver:

      Bosse!
      Blogghistoriken är mest till för att på något sätt kunna fånga vad som läses och inte läses, för att skapa ett bättre innehåll. Lite behövs den för våra egon så man känner att någon läser det man försöker plita ihop. När det gäller aktiviteten med kommentarer är den hyfsad, men kan alltid bli bättre, så alla idéer är av intresse. Urspårningen ovan av oss var ett försök att ”skoja till” ett som du själv säger ganska trist ämne.
      Jag gjorde en jämförelse med Carl Bildts blogg och han är nu uppe på 9,1″ träffar, dvs sedan i oktober då vi nådde 100′ har hans sida fått 600′ träffar mot våra 50′, så hans sida är bara 12 gånger populärare än vår 🙂 /Rickard

      Gilla

  4. bosse dubbel skriver:

    Hej Rickard! ok då förstår jag dn andemening med karthistoriken bloggträffarna.Hoppas bara
    att fler vågar komma till tals på vår fina blogg med alla de fina tabeller o bridgefakta som Du har tagit fram på ett proffsigt sätt som alla våra bridgespelare borda anamma på något vis.
    Vi får hoppas att de vaknar till liv framöver.BD

    Gilla

  5. Rolf skriver:

    Jo Rickard, i gårkväll träffade jag både BosseD och BosseH. Den förre skällde på mig för att jag använde BBKs hemsida till rena tramset (och drog in godiset) medan den senare påpekade att han minsann bodde i Teckomatorp – en hel mil från Svalöv.
    Så jag har varit ute och surfat helt snett. Undrar om det finns en sådan där droppe
    med slagskugga i Teckomatorp? Skulle det finnas så lägg ut den i mindre skala i ett nytt inlägg!
    Det är nämligen så att BosseH kör med 250kbaud och det tar evigheter att visa dina kartor.
    Hans grabb påstår, om jag förstod rätt, att sådana slöa IPnr överhuvudtaget inte registreras. BosseH vill gärna visa att farsans framfart minsann har noterats.
    Och så kom det ut en erfarenhet av det hela – undvik tung grafik i inläggen!

    Gilla

  6. xlrocks skriver:

    OK, jag gillar godis också, så då undviker vi försök till underhållning😦
    Verktyget jag använder, Clicky hittar inget besök från Teckomatorp heller (kan dock bara se de senaste 1000 besökarna..), så Holmqvist dy kan ha rätt. Med andra ord det verkar inte synas om man surfar långsamt, så då måste din teori vara rätt med vindsurfare, en vanlig eka rör sig alldeles för långsamt för att synas. Bra vi fick det utrett också.
    Hoppas BosseD inte läser denna kommentar, blir ju inga bilar på tisdag då.
    Rickard

    Gilla

    • bosse dubbel skriver:

      Hej min pågar! JO-DÅ ni skall få bilar även i fortsättningen,jag är inte taskig,utan en oerhört generös o begåvad person.Sen snälle Rolf inte skällde jag på dig och inte talade
      jag om trams,utan tyckte att kartorna kunde ni sända till SMHI.hm?Friska gärna på mycket i bloggen,man ta gärna upp spelsekvenser och klurigheter och ställ frågor till våra
      kära bridgekolleger,så vi kan få igång bloggverksamheten på allvar,den ger behövlig hjälp
      för dem som undrar.Känn Er båda välkomna till Lomma på tisdag 8 maj då vi har sista
      KM:et för säsongen och flera är med o kämpar i toppen.Kanske någon av Er?
      mvh från en vän o kollega som ni absolut inte vill vara utan!eller? BD

      Gilla

Kommentera

