Erfarenheter av fyrmanna

Efter sex duster och nu senast förlorade förhoppningar om en topplacering har det så blivit min tur att arrangera en tävling hemma hos mig. Tord var tidigt ute och erbjöd sig att fixa hemma hos sig. Han investerade glatt i två bord, 30 kortlekar och brickfordral och åtta budlådor, i mitt fall använt en gång per år! Hur ska vi sitta, vi har plats för ett bord bra men det andra kommer att hamna lite trångt. Sedan får jag be hustru om hjälp för utspisningen. I mitt fall är detta inga stora problem, det kommer att lösa sig. Jag lånar ihop prylarna, köper hem några blommor och vi kommer att få en trevlig kväll.
Men jag kan tänka mig att vissa mer förutseende än jag känner tveksamhet inför att delta i fyrmanna-bridge, av ovan nämnda skäl. Jag tycker vi borde erbjuda våra lag att spela på onsdagar och torsdagar om det finns plats för detta i lokalen, som man gör i alla andra klubbar. Vad tycker du? /Rickard

En kommentar till Erfarenheter av fyrmanna

  1. Rolf skriver:

    Ack Rickard, färdas ej så fort,
    vad göras skall är redan gjort.

    Gilla

Kommentera

