Lite tur får man allt ha/bricka 38 Hans

Skärmklipp

Denna bricka gick budgivningen som följer. Syd öppnade med 2 sp  6 st 11-15 hp
Irene satt och grubblade länge innan hon tog fram dubbelkortet. Pass ifrån Nord och så skall jag bjuda med mina 6 hp. Det blev 3 ruter. Denna bricka hade både ruter , spader och NT bud.
S startade med 2 höga spader och jag upptäckte att N saknade. I stick 3  spelade S en liten Spader som V täckte och Nord tog med trumf. Sedan var N inne i spelet  vände med 1 liten klöver som jag sp kl d  följt av kl K  och kl ess. Sedan tog jag V sista spader som N lade liten ruter på och jag stack över. Sedan fortsatte spelet och rätt som det var hade jag 9 stick och det är inte ofta man får beröm av partnern men det fick jag. Jag tror att om S  spelat sp D i 3dje sticket hade jag nog gått back.                                                                                      Hans

2 kommentarer till Lite tur får man allt ha/bricka 38 Hans

  1. xlrocks skriver:

    Spännande DK-bricka som ger lika mycket poäng som värsta svingarbrickan. Du fick nog som du själv påpekar lite hjälp av motståndarna, men inte som jag kan se några katastrofmissar egentligen. Syd vill behålla spD för att bevaka bordets knekt med påföljd att Nord tvingas bli lite generös med sina trumf, och vips går man hem! Jag vill inte på något sätt förringa din spelföring, du ”tvingade” N att stjäla i onödan… Små småmissar och vips är det en botten/topp bricka, slump eller skicklighet, otur eller dålig känsla? Vad är vad? Det är möjligt våra experter har en annan uppfattning, det får de gärna ha.🙂
    /Rickard

    Gilla

    • bosse dubbel skriver:

      Hej pojkar! Nu vill jag komm.grattis till Er som fick spela hem 3 ruter,själv spelade jag 2 spader med hemgång efter hjälp i klöver o ruter man skall ha max 7 spel,men får man hjälp måste man ta de.I ett ruterkontrakt till motst. med rätt försvarsspel har man minst 2 straff om inte 3.beroende på hur man sakar.men 3 sp.tapp 1hj.tapp ev.1 rutertapp och i bästa fall 1 kl.tapp.Så ni som fick spela hem 3ru grattis.Det visar som jag sagt tid.man vinner aldrig bara på egen skicklighet utan man måste ha tur och fi måste spela fel,så enkel är bridgen i ett nötskal. mvh BD

      Gilla

Kommentera

