Pollar och feedback på bloggen

SvEngelska är väl ett härligt språkLer. Vi som skriver de flesta inläggen på bloggen (Rolf, Hans och jag) vill ju gärna ha lite återkoppling på vad ni som läser tycker är intressant. Jag tror vi skrivit om det förr…
Det vi kan se i statistiken är hur många “träffar” vi har dels på hemsidan, dels om ni klickar på rubriken till inlägget och därmed också kan se kommentarerna på inlägget. I skrivande stund finns 247 inlägg och 46 sidor med fast information, totalt har vi fått 790 kommentarer. Över 90% av dessa är inlagda av fyra personer, där vi själva är tre av dessa. Orsaken till att vi kommenterar varandras inlägg är att vi vet hur trist det är att skriva ett inlägg och inte få någon kommentar, det känns som att sitta i Sahara eller på NordpolenLedsen.
De två senaste veckorna har jag bett er rösta på lite provocerande frågor, för att se om artikeln blivit aktivt läst. Tanken bakom har varit att det är enklare än att skriva in en kommentar, vilket visade sig stämma. Det ger ju er som läsare en viss uppfattning om vad andra läsare tycker, vilket jag hoppas ökar läsvärdet.
Under vårterminen hoppas jag vi kan aktivera flera av klubbens medlemmar att hjälpa till med utformningen av klubbtidningen, vi kommer aktivt att försöka “ragga” fler redaktörer. Så snälla försök komma ihåg att uppmuntra “nyingarna” med en kommentar inte bara när vi träffas.
/Rickard

3 kommentarer till Pollar och feedback på bloggen

  1. bosse dubbel skriver:

    Hej xl-rocks! bara en liten blygsam komm.till ditt inlägg ovan som var bra.MEN! nog f-n har väl jag skrivit en hel del också,men det räknas kanske inte?har ingen betydelse för mig men nog tycker jag man kan nämna att fler aktörer är aktiva på bjärreds blogg.tack för ordet BD

    Gilla

    • xlrocks skriver:

      Bäste Bosse! Visst har du bidragit med glada och kloka kommentarer, vilket vi tycker är stimulerande. Jag gjorde det kanske lite indirekt i mitt inlägg, men ordet fyra är i fet stil. Vem den fjärde är som skriver kommentarer tror jag alla vet, men visst det är du och vi är glada för det jobb du lägger ned🙂. Inlägget riktar sig ju absolut inte till dig! /Rickard

      Gilla

  2. bosse dubbel skriver:

    Hej Rickard! ok jag är nöjd med ditt svar.Ha nu en skön jul o nyår så tar vi nya friska tag
    2012. mvh BD

    Gilla

Kommentera

