Vinnarreportage av Bosse Bricka 2

image

Denna bricka spelade vi emot Lasse P och Göran L. Nedan följer budgivning och spelföring

Vi satt öst/väst och jag var giv som öst.Jag öppnade med 2kl.som visar minst 5 kort och 11-16hp.Göran som syd bjöd 2ru.väst ulf bjöd D-nord Lars P.2hj.öst pass.syd pass.väst D.nord pass.öst 2sp.syd pass.väst 4sp.pass-pass-pass.                                                                     Syd  spelade ru.kn.ut till väst ess-nord x-öst x.Väst sp.dam-kung-ess-x..Öst kl.x-syd-x-väst kl.x-nord kl.kung.  Nord ru x-öst hj.sak-syd ru dam-väst ru kung.Väst ru x-nord stöld sp.5-öst överstöld.  Öst sp.x-syd x-väst sp.knekt-nord x-Väst kl.x-nord x-öst kl.x-syd kl.ess.  Syd ru 10-väst stöld-nord öv.stöld sista spadern-öst hj.sak.  Nord hj10-öst x-syd hj.kung-väst hj.ess.   NU SPELAR VÄST KL.TILL HANDEN OCH DÅ TAR JAG HEM KONTRAKTET MED MINA KL.OCH SAKAR HJ.HACKA PÅ BORDET.  Lasse önskade hj ut ifrån sin partner vilket straffar kontraktet
Bosse Dubbel

4 kommentarer till Vinnarreportage av Bosse Bricka 2

  1. Rolf skriver:

    Lars P trumfmattar sig själv och skyller sedan på partnerns utspel. Trodde att det bara var jag som gjorde så mot Lars Göran. Det är alltid två bet i 4sp. Kolla med Arne-Mats! Men skall man vinna måste sånna härina kontrakt gå hem.

    Gilla

    • bosse dubbel skriver:

      God afton Rolf! jag håller helt med dig.Jag fick en ljusglimt i mörkret efter min taskiga öppning där min partner hade points.Men det är väl det som gör bridgen trevlig att lira när man mot bra spelare kan prestera ett omöjligt kontrakt,som alltid är 2 straff.Sedan är det ju faktiskt så som du själv säger,hittar man inte på hyss med budgivningen så får man ju sällan belöning.Att jag sedan såg möjlighet att spela hem kontraktet och gjorde rätt saker tycker jag var en ”liten prestation” utan att förhäva mig själv,utan hjälp vinner man inga brickor.sådant är ju bridgelivet.eller vad säger du Rolf? f.ö. spelade vi bra bridge hela kvällen med ett fantastiskt försvarspel och budgivning.det var därför som vi vann och en stor eloge till min trevlige o sympatiske vän ULF,kul o lira med honom även om han spelar för lite bridge tack vare hans nattarbete på SUS i Lund.tack för ordet och en trevlig
      stormig helg på Dig o alla andra trevliga bridgekolleger.mvh BD

      Gilla

  2. xlrocks skriver:

    Det är oftast svårt att göra någonting bra utan att någon annan gör något som kan klandras, detta är bridge i ett nötskal som jag uppfattat det /Rickard

    Gilla

    • bosse dubbel skriver:

      God morgon Rickard! javisst är det så.vi svenskar älskar och hatar på samma gång och det gäller även i bridgen,inget konstigt med det.En sak som jag saknar ofta i bridgen,det är en ödmjukhet till motståndarna när de gör något riktigt bra.Varför inte våga o berömma
      även om det svider? tänk vad uppskattat det är om man kunde få lite positiva reaktioner
      på när man gjort något bra,elller dåligt! ”sens moral” bjud på dig själv och dina kolleger
      så blir livet bra mycket behagligare,men framförallt roligare.Nu väntar vi bara på tomten
      som ger klappar till alla trevliga bridgespelare.(man kan ju hoppas!!!!!!!!!!!!!!!) ha de! BD

      Gilla

Kommentera

