Torsdagsbridgen den 17 nov

Kvällens vinnare hade hunnit att försvinna ifrån lokalen innan resultatet var klart.
Vi gratulerar  Leif Ahlberg och Åke Stein till kvällens vinst. 
Ikväll var salen full 43 par.  Detta är vad vi tål.  Att vi sedan gjorde alla  dessa människor som ville ha resultatet på papper lite besvikna då inget kom ut. Vi kontrollerar skrivare och dator och försöker se vad som blir fel. Det hjälper inte att vi som jobbar med detta får massa okvädes ord emot oss.
Nu går det mot slutet av säsongen och vi börjar att planera för avslutningen den 15 december.
De som vet med sig att de ej skall vara med med gärna mig per mail eller på listan på klubben
Hans

6 kommentarer till Torsdagsbridgen den 17 nov

  1. Rolf skriver:

    Okvädesord skriver du Hans. Verkligen?? Sådana ord måste ha kommit från folk utan dator hemma (då de annars kan packa sig hem och i lugn och ro studera övningarna i Bridgefacts – som jag gör). Folk som inte vet att en dator kan man aldrig ta för given. Bry er inte – ni gör ett bra jobb med dessa tingestar.

    Gilla

  2. Anonym skriver:

    Jag instämmer. Jag vet att det är mycket arbete bakom kulisserna och mer än många förstår och dessutom hör inte de uttalade okvädesorden hemma i Bjärreds Bridgeklubb.
    Vi är många som tycker som Rolf att ni Hans, Kent o Magnus gör ett bra jobb och man får acceptera att datorer ”jäklas” ibland.
    Lars-Erik

    Gilla

  3. Anonym skriver:

    Kommer ihåg den gamla goda tiden när allt handräknades, ville man inte stanna kvar till det bittra slutet kunde man läsa resultatet två dagar senare i tidningen.
    Att få resultatutskrift direkt efter avslutad tävling är en ypperlig service men ingen självklarhet.
    Situationen som beskrives ovanstående inlägg tycker jag är ett typexempel på begreppet ”i-landsproblem”.
    Bridgehälsningar:

    //39188

    Gilla

  4. bosse dubbel skriver:

    God morgon Styrelsen i bjärred! jag gjorde ett inlägg som tydligen ej gick fram,därför gör jag ett nytt försök.Det gällde det otrevliga käbblet från en viss person då skrivaren ej lyckades få fram ett pappersresultat från kvällens spel.Styrelsen i Bjärred gör ett fantastiskt stort arbete med all verksamhet till alla spelares glädje o trivsel.Att sedan datorns skrivare ej funkade var ju inte hela världen,det händer även i hemmabruk och sådant får man ha överseende med.
    Jag tycker för personens bästa att han skall be styrelsen i Bjärreds bridgeklubb om ursäkt,så är denna episod ur världen och vi tar nya friska tag i bridgens anda.mvh BD

    Gilla

  5. Anonym skriver:

    Jag tror inte det är sant det jag läser, okvädesord för att skrivaren inte fungerar. Vem är mest ledsen för detta!!
    Det är lika dumt som att sitta i bilen bakom och tuta, på stackaren som fått motorstopp.
    Ni gör ett jättebra jobb Hans, Kent och Magnus. Hoppas verkligen att detta är en engångsföreteelse och att vi får behålla den trevliga stämning som alltid funnits i Bjärreds Bridgeklubb/Astrid

    Gilla

  6. Anonym skriver:

    Jag jobbar med denna teknik dagligen sedan 35 år. Hade den alltid fungerat hade sådana som jag varit arbetslösa. Att implementera ny teknik, och matcha förväntningarna när den inte fungerar är ibland jobbigt, speciellt i den situation som uppstår en torsdag-kväll när 80 personer står och väntar och tekniken strular. Så jobbig att jag som ”proffs” undanbett mig att utsätta mig för det. Är det någon i gänget som vet hur man gör, typ på ståplatsläktaren i fotboll, förslå att han/hon då framträder och fixar det🙂 /Rickard

    Gilla

Kommentera

