Vinnarna av våra gäss

Vinnare 27 oktgåsatävlingen 002VINNARE 7 okt 001

Ovan ser vi vinnarna av våra gäss.  Kurt o Kjell till vänster vann dagens tävling och tillsammans med Rolf o Lars-Göran  blev de “Gås-vinnarna”.  STORT GRATTIS!
Priserna hämtas ut nästa torsdag  den 4 november och för de som inte vet är det färska varor som vi levererar. Ytterligare pristagare presenteras under Resultat/Övriga resultat.
Hans

4 kommentarer till Vinnarna av våra gäss

  1. Rolf skriver:

    Inte kunde jag tro det, men reglerna är väl sådana. Jag tycker synd om flera par som placerat sig i topp båda kvällarna och får nöja sig med en halv tocke. Å andra sidan riskerar ”på placering” att undre halvan stannar hemma andra kvällen.

    Gilla

  2. Anonym skriver:

    Inga och jag var mycket glada att vi lyckades placera oss så bra på båda tävlingarna med tanke på att vi spelat sparsamt de senaste åren p.g.a. Ingas problem med svår huvudvärk. Att vinna pris gör ju inte saken sämre. Jag är dock förvånad över de regler som tillämpats, där dubbelvinnarna i första hand får pris med hcp och därmed lämnar över förstapriset scratch till tvåorna. Eftersom jag inte visste vilka regler, som gällde, tittade jag på föregående år.
    Där står att läsa, ”Om det är samma vinnare både scratch och hcp, går HCP till 1:an scratch”. Trots den kryptiska svenskan förmodar jag att det menas ”går priset i första hand till 1:an scratch”. Vi är fullt nöjda med det vi lyckats vinna, men nog känns årets sätt att räkna som en efterkonstruktion.

    Torsten

    Gilla

  3. Rolf skriver:

    Vad kul Torsten att du deltar i bloggandet🙂 Vi hoppas att du vill skriva fler gånger.

    Jag vill inte desavuera publicerad prislista men då vi båda uppenbarligen har reagerat föreslår jag att du och jag byter bakluckelapp. I år passar mig En TUPP bättre än en gås (ja, jag har frågat Inger).

    Hoppas samtidigt att gåsareglerna blir glasklara i fortsättningen.

    Gilla

    • Anonym skriver:

      Hej Rolf.
      Det var en snygg gest, men det var egentligen inte priset jag reagerade mot, som mer konstruktionen av prislistan, men det kan vi ju pratas vid om på torsdag.
      Hälsar Torsten

      Gilla

Kommentera

