Egen rank – “slamjägare”

För att fira dagens jubileum finns nu en ny funktion i BridgeFacts: “Egen ranking”. Den kompletterar den vanliga rankingen, men har fler möjligheter då den arbetar direkt med resultaten från brickorna oberoende av tävlingsdag. Man kan med denna funktion enkelt få fram vilket par som är våra bästa “slamjägare” bland annat. imageFunktionen ligger under “Statistik” och du anger de villkor du vill ha på din rankinglista. När det gäller villkor på kontrakt arbetar den med generella begrepp och mer specifika, är villkoren motstridiga väljs det mest generella.
I listan här bredvid kan man ut-läsa att BoAllan är våra största slam-jägare, de försöker 2,9% av alla givar, med hyfsad framgång 63,7% i utdelning. Klickar du på de blå understrukna siffrorna som anger antalet brickor får du en lista på alla brickor som ingår i beräkningen. Lycka till med att hitta vad ni är bäst på. /Rickard Bara skämtar

3 kommentarer till Egen rank – “slamjägare”

  1. Rolf skriver:

    Att Lars Göran och jag inte platsade på den listan var verkligen ingen överraskning. Och det som är så kul med slammar! Speciellt när de går hem🙂
    Jag tror att det beror på att vi spelar kontraktsbridge, d.v.s. man avtalar ett kontrakt och det bör då uppfyllas. Man blir straffad annars och det är ju inte bra (amatöranalys). Men när jag vill undersöka motsatsen – hur många (del)kontrakt spelas dubblade – hittar jag inte fram i pivotköret. Hur tyds specialtyperna? D står nog inte för ”dubblat”.
    När Rickard presenterar en sådan ranking över Dubblarna platsar vi inte där heller. Amatöranalysen säger att det är lite fult att så uppenbart ifrågasätta ett frivilligt ingånget kontrakt. Eftersom frugan spelar nybörjarbridge vet jag att en straffdubbling i den församlingen närmast anses som oförskämd.

    Gilla

  2. xlrocks skriver:

    Jag fastnade lite när det gällde dubblade kontrakt, borde vara ett flerval där man kan välja (tomt),Ja eller Nej, med rubriken ”Dubblat”. Detta skulle innebära om utelämnat så tas både dubblade och odubblade kontrakt med (dvs det som gäller nu). Med det komplementet skulle vi kunna se vilka som är bäst på dubblat både som spelförare och motspelare. Får jag ett gillande på det så kör jag med det, eller har jag missat något? Borde ligga till höger under rubriken ”Kontrakt”?
    Sedan har jag funderat på några fler val under ”Resultat” dels +6,…=,…-13 dels två boxar där man kan ange ett intervall på procenten…. Jag hoppas på mer feedback innan jag kodar nästa gång. Att göra det för krångligt har en tendens att skrämma mer än det lockar..
    Rickard

    Gilla

  3. Rolf skriver:

    Nu kommer jag inte in på Statistik för någon är väl där och pillar. Dubblat = tomt, ja, nej hade löst min fråga. Undrar om inte tomt borde finnas i alla rullgardiner för att markera ”ointressant villkor”.(eller för mig obegripligt villkor) …
    Blanda inte in procenten i frågan – det blir för svårt. Räcker att det visas i svaret.

    Gilla

Kommentera

