Torsdagsbridgen den 15 september

004

Det blev samma vinnare som föra veckan Kerstin o Lars Ekelund. Jag tog ett nytt foto men i likhet med spelet ikväll misslyckades jag även med fotograferingen. Grattis än en gång. Nu blir det öppet för andra vinnare de närmaste 3 veckorna då Ekelunds är bortresta.
Påminner om vårt golfspel nästa fredag 23 september. Skicka anmälan till mig

Hans

Så simpelt är det ju inte: “samma som förra veckan…”

image

Det händer inte så ofta att man vinner två kvällar på raken på BBK, men idag hände det. Det har hänt 10 gånger sen 2004!! SÅ, ett rejält grattis!! (tycker siffernisse…) Det är inte många par som lyckats med den bedriften. Tord och jag fick känna av det i bricka 27:

image

4×10-bricka, som 9 par hade rundpassat, Tord och jag kaxade oss i spader och Lars satte dit 4 klöver som Kerstin(V) spelade hem, med beröm godkänt från maken!! Ensamtopp på 4 i LF, rent statistiskt är det nästan omöjligt…
Tycker Rickard

Hur kunde det hända, undrar ni förstås. Jo jag hade utspelet och tog två spader spel på DK. Sen skulle jag hitta på något så jag hittade hj4, klöver hade väl varit “lite bättre”. Men Kerstin tackade och tog emot och stal sin sista hj på bordet innan hon drog sista trumfen, så efter den blundern var det kört… 4kl=, surt 0%!

4 kommentarer till Torsdagsbridgen den 15 september

  1. Rolf skriver:

    När motståndarna kommit så högt ”utan att ha hp” måste kontraktet spelas på korsstöld. Du bör spela ut trumf och fortsätta mata trumf så länge du har någon. Undrar om Kerstin får ihop fler än åtta spel …

    Gilla

  2. xlrocks skriver:

    Jag vet Rolf, du har nämnt det förr. Mala trumf om de kommit för högt, I know! Men denna kväll hade jag i denna iver drabbats av att partnerns Dxx kom på vingel i stället för att spf tvingats gissa. Och en bricka där jag glatt lirat trumf och vi hade både E och K och med sista hackan drog ut allt. Så spf tackade för jobbet, och kastade alla förlorare på en långfärg, då vi borde sabbat förbindelserna när vi kom in på våra höga trumf.
    Så min hjärna funderade på undantagen… När är dom och hur indikerar man dem vid rätt tidpunkt, dvs innan det är för sent…
    Jag tänkte om partnern har hjK så måste vi få bort esset så vi kan ta vad vi har i hj, men det var mer än fel det var heltokigt.. OCH om så borde jag ju tatt J, så hade jag varit lite garderad, inte här men ändå. (med facit i hand)

    Gilla

  3. Rolf skriver:

    Jo visst Rickard kan det bli fel. Bridge är ett sannolikhetsspel och då måste det bli fel (undantagen) ibland. Budgivningen kan ha gett viss information. De har undvikit trissing för att de saknar håll i en färg. Frestande att spela ut den. Men ofta är någon kort i den färgen och är det den korta trumfhanden så god natt.

    Med trumf ut får i varje fall partnern en godtagbar förklaring. Kanske🙂

    Gilla

  4. […] och Arne har nu två vinster på raken, vilket hänt redan en gång denna termin, senast var det Ekelunds för mindre än en månad sedan. Klubben för denna prestation sedan 2004 […]

    Gilla

Kommentera

