Hur fel bjöd jag/Hans

Skärmklipp

Denna bricka spelades ikväll av mig som Öst. Frågan är hur fel bjöd jag.  Folke tyckte att det var det grövsta han sett på länge. Irene öppnade som väst med 1 spader. Anders pass , jag bjöd 1 NT  8 hp, sedan klev Folke in med 2 ruter. Irene funderade och lade budet 3 klöver som jag ansåg jag inte fick passa på. Då tog jag tag i 3 NT  som spelades hem. OK jag hade inte världens bästa stopp i ruter men vad skulle jag bjuda? Det fanns ytterliggare 2 som bjöd 3NT.
Gjorde jag fel eller vad tycker Ni

Hans

PS  Brickan blev felinknappad  3 ru av Öst

2 kommentarer till Hur fel bjöd jag/Hans

  1. Rolf skriver:

    Jag försöker ständigt förklara för min partner att om paret har MINST 24hp ihop utan att ha hittat en gemensam färg – då spelar man trissing och får ta det som det kommer. Kanske Folke tyckte att du skulle ha bjudit 3ru men Irene har nog inte håll i båda de röda färgerna och glömmer kanske bjuda 3hj ”på vägen tillbaks”. Du kan inte själv bjuda 3hj ty då visar du ju en svag sexa. 3NT är ett vettigt bud med hänsyn taget till omständigheterna.

    Gilla

Kommentera

