Kvällens handske eller upplevelse om ni så vill / Lars P

image

Nord (Ulrik N öppnade med 1 Hj, Agneta Ö pass och Bengt J S 1 sp. Pass från mig V, 2 Ru från N, pass från Ö och 2 Hj från S. Min tur att bjuda. Deras spaderinnehav verkar inte vara så starkt så jag bjuder 2 Sp!

Lång stek från N och tveksamma 3 Hj. Tre spader kom som ett skott från Agneta och lika snabbt en dubbling från Bengt. Vad har jag nu gjort i risken också??.

Efter ruterkung ut som gav spel så kom klöver till esset och klövervända till kungen. Hjärter upp mot kungen gav spel till esset. Ruter till högstöldstöld, Hj kung med rutersak, spader till sp 7 (jag vet att Ulrik inte har några spader), ruter till högstöld, låg spader till åttan.

Bengt fick till sist ett spel på spader knekt. Det går att göra fyra trick om jag stjäl första rutern lågt. Men efter dubblingen så ville jag safa kontraktet. Det är sådana här brickor man inte glömmer i första taget. Men det bjuder säkert Ulrik och Bengt på.

3 kommentarer till Kvällens handske eller upplevelse om ni så vill / Lars P

  1. xlrocks skriver:

    Rolig giv, inte varje dag man kan spela dubblat med framgång i en färg bjuden av motståndarna. De flesta vågade inte göra inklivet 2Sp i zonen i en färg motståndarna bjudit, men denna gång var det ju djärvt och lyckosamt.

    Gilla

  2. 8009hans skriver:

    Här tillhör vi de fega. Vi var inte inne och bjöd våra hjärter, men motståndarna lyckades alldeles själva komma till 4 hj som vi istället straffade.

    Gilla

  3. Rolf skriver:

    Det fina i kråksången var 2sp, ett bud som ledde till ett delkontrakt med minst 140 in på ÖstVäst. Att det dubblades var bara ett försök från NordSyd att få in lite poäng – om det nu varit ett par bet.

    Gilla

Kommentera

