Fördelningsslammen – den här gången fegade jag…

image

Den finns där varje kväll, fördelningsslammen. De flesta lade sig på bekväma 4Hj. Vår budgivning gick: Jag (N) öppnade med 1Hj och när partnern bjöd 2Ru började det lukta lite anpassning… Jag stod dock på mig med 2 Hj och Lennart bjöd 3Hj…. Whoa tänkte jag!!
12p glöm det… Partnern har lovat fyra ruter och 2korts-stöd i hjärter, men har nog tre. Inte lovat så mycket poäng dock – han bjöd inte fyra direkt… Men har han två Ess så chansar vi! Så det blev 4NT och 5Ru, bara ett! Så jag fegade och avslutade med 5Hj.
Med klöver ut faller möjligheterna att gå hem, men nästa alla startade med spader, och då går slammen hem om man gissar rätt i ruter, dvs maskar med 10:an efter att ha tagit ut esset.
Vad tänkte ni andra som satt Nord? /Undrar Rickard

2 kommentarer till Fördelningsslammen – den här gången fegade jag…

  1. Mats Idorn skriver:

    för engångs skull har jag läst skrivandet. Som Nord tänkte jag lika positivt som du. Jag uppvärderade handen och bjöd 3 hj efter partnerns mellanbud. sen dog vi i 4 med pertnerns jämna hand.
    Mats

    Gilla

    • bosse dubbel skriver:

      hej igen Rickard!på denna bricka mötte vi LEA och budgivningen blev.
      LEA ÖPPN.MED 1HJ.Jag öst gick in med störningsbudet 1 sp.syd bjöd 2ru
      väst 3sp,nord 4hj.pass runt och sp.knekt ut och så var 6 trick ett faktum,inget att göra åt.tycker dock att min partner som väst skulle
      vara fräck och bjuda 3kl.för att försvåra för LEA som nord,men det gjorde han inte och då blev det ej kl.ut som var naturligt för mig
      i.st.f.sp.knekt.strunt samma sådan var kvällen i det stora hela.En komm.till om denna bricka slammen Rickard är inte bjudbar om inte syd
      gör kontrollbud i spader på mitt inkliv.då hittar man kanske slammen
      men poängmässigt 24hp räcker inte till att slamma om man inte kontroll
      bjuder sp.då är det ok.som du såg fanns det flera som ej bjöd utgång
      och några som bara gjorde 4 o 5 trick,sådant är livet.mvh BD

      Gilla

Kommentera

