Trots allt – bara ett kortspel….

Efter lång tid i 40%-träsket kom vi så fram i rampljuset 57%!! Det är inte bara kul att misslyckas kväll efter kväll, så plötsligt händer det – framgång föder framgång. Visst är det konstigt, eller? Så då känner man en glädje man vill dela med sig av. Det är väl OK? Så vi hade denna kväll tre ensamtoppar, bara en sånt faktum, och en av dessa bjöd Folke och Anders på. Jag hoppas de förstår.

image

Budgivningen gick: 1Ru- 1Sp- p –4Sp (tufft och aggressivt av Lennart), om jag minns rätt, och där satt jag med en utgång med ett inkliv på 8p (vi har normalt sett 11p …), PUH! Folke(N) spelade ut RuK, och i vanlig ordning började jag fundera…. Det var väl ett tursamt utspel! Esset på och sen sitter Anders med D, han bjöd ju Ru, så det är bara att pressa rutern mot honom tänkte jag. Så ut med Esset och sak av en Hj på handen blev det. Sen drog jag trumfen och landade på bordet. Lade ut Ru Kn och Anders la på damen som jag då stal (annars hade jag ju sakat). Tog ut KlE och stal sen en Kl på bordet och hade bara att inkassera tre höga ruterstick där jag sakade av mina hj och en klöver. När jag tagit vad jag skulle fick Folke på KK och K10, +1!! Ingen märklig spelföring som jag tyckte, men en kväll som denna blev det ensamtopp!! Ibland är det bara så, vi hade fler sådana skänkar från ovan  – och då händer det – man får vara med där uppe! Rysligt kul – och precis vad jag och min partner behövde efter mycket struggle in the mud… Tack alla ni som bjöd in.

Sen kan man ju undra vad Rolf och LG höll på med – 5Kl -4???? Hur landar man där? /Rickard

5 kommentarer till Trots allt – bara ett kortspel….

  1. Anonym skriver:

    Platsar inte Ditt inkliv med den spadern på den omdiskuterade ”phsykavdelningen”?:-)
    Magnus

    Gilla

    • Anonym skriver:

      hej Rickard o Magnus! ja jag vet inte om jag har sagt till Rickard gå
      in och stör budgivningen tidigt så får fi problem.Men det inklivet du
      gjorde vågar jag påstå som magnus skriver phsykavd.ganska nära i så fall.kliv gärna in men DU måste tåla utspel ifall fi tar kontraktet
      och din partner skall ev.spela ut.nu litade ju Lennart att du hade c:a
      10-12 points och 5 korts färg och då är det klart att han blåser på
      helt ok.Sen är det bara och tacka för det snälla utspelet som gjorde
      att ni fick 5 trick.MEN BRA SPELAT RICKARD DÄR FÅR DU EN STJÄRNA.
      Tänk bara på som jag tjatat om inkliv för att störa fi.MEN DU skall
      tåla utspel i färgen för att din partner skall vända in dig på ditt
      utlovade inkliv med 2 honnörer.Kul att ni just mötte folke o anders på
      denna bricka,där fanns säkert en del”muttrand” från fi.Stort grattis
      till er bästa placering på länge.Som jag tid.sagt spela mera så tappar
      man inte närspelet och fokuset precis som i golfen.mvh BD

      Gilla

  2. Anonym skriver:

    Hej igen Rickard! betr. Rolfs o LG:s 5 klöver så var nog detta ett riktigt olycksfall i arbetet.Hur kan man missa spaderfärgen Rolf?jag är
    nyfiken hur och varför.skicka gärna en komm.vore ganska kul o läsa även
    om jag tror hur det gick till.

    Betr.den andra budgivningen 6 spader från familjen Stigsson så tror jag
    de har varit på cirkus och vunnit 1 miljon på lotto,för sådana bud finns
    ju inte i verkligheten när man ser kortsitsarna.4sp+1 eller jämn hemgång
    ok allt annat är rena vilda västern!(ursäkta familjen Stigsson)det är väl menat,men ack så tokigt!mvh BD

    Gilla

    • Rolf skriver:

      Mycket enkelt grabbarna. Jag satt och sov. Lars Göran gick in med 3kl vilket betyder klöver OCH spader. Jag tyckte det var ett avigt bud men längre än så kom jag inte. Klockan var ju tio på kvällen.
      5kl var den enda utgång jag kunde se. 3NT funkar bara om partnern har en genomgående färg. Med ruter ut kunde han nog bli av med några hjärter på spaderna …
      Men det funkade inte. Lars Göran hade ju för dålig klöver🙂

      Gilla

      • Anonym skriver:

        hej Rolf! Du får inte sova på bridgen!det räcker ju att partnern gör det.men du?(skämt åsido)Dem ni mötte Jan o Berne
        så brukar Berne vara de som somnar,jag vet det sedan tid.när
        han varit i mitt serielag för long time ago!Kunde inte LG väckt dig,för då hade ni ju vunnit kvällens spel.f-n vad livet
        kan vara svårt ibland.Men när ni kom till vårt bord var ni taggade för där satt ju jag och ni skötte er förträffligt utan
        chans för oss att ingripa,så det blev väl för mycket av det goda och så somnade du Rolf!ledsamt. varma bridgehälsningar BD

        Gilla

Kommentera

