Seriematch mot Videdal/Fyrklövern igår kväll/Hans

skärmklipp 2
Denna bricka lyckades jag inte spela hem i 6 ruter. Budgivningen gick N/Kent öppnade med     1 hj pass syd/jag bjöd 2 ruter pass och Kent bjöd 3 NT, vilket jag ändrade till 6 ruter.
På andra bordet hamnade de endast i 3 ruter. Här spelade Sigbritt ut hj Ess och då blev det lägge spel + 4 stick  . Hos oss spelades sp dam ut. Jag tog med esset och ytterliggare spKung.
Spelade sedan hj kn för att lura ut esset. Detta stal jag på handen. Spelade sedan liten spader för stöld och skulle sedan bara spela hem hj K o hj D för att lägga mina förlorare. Men chi fick jag. Det satt 7 hj på östs hand.  HUR SKULLE JAG HANTERAT KORTEN?
Hans
PS Nu har jag kommit på det. Jag skulle inte stjäla ifrån början utan tagit sp E, hj kn med stöld och 6 ruterstick in på sp K,  K, D hj liten hj till stöld det blir 12 stick

16 kommentarer till Seriematch mot Videdal/Fyrklövern igår kväll/Hans

  1. xlrocks skriver:

    Är det inte enklast (och säkrast?) att ta med spader E. Spela hj K från bordet och släng din klöverhacka på den (förlorare på förlorare tror jag det kallas..). Tar de med Esset är ju allt klart. Fick du behålla det, spela hjD och släng en spaderhacka på den. Stjäl Öst då vet du att HjE sitter hos Öst. Stjäl Väst är det lite surt. Han vänder kanske bäst i Sp?Bästa du kan prova då är att ta den på bordet, dra en ruter och sedan försöka stjäla sista spadern på bordet… Eller vad tycker ni andra?
    Undrar Rickard

    Gilla

    • Magnus skriver:

      Vad gör Hans, om han efter hjE får ny sp-vända? Han måste då dra ut trumfen, och kan sedan inte bli av med spaderförlorarna på handen.

      Gilla

      • 8009hans skriver:

        Helt riktigt då är jag torsk
        Hans

        Gilla

      • xlrocks skriver:

        Ja jag insåg jag var lite snabb, kom på det i bilen. Med den aktuella sitsen fixar han ju dock två stölder i spader på bordet innan han drar trumfen, eller jag har missat något där också!

        Gilla

      • Anonym skriver:

        Hej Magnus o även Hans!har ingen betydelse denna gång eftersom
        motst.efter kent inte har några ruter och kan ej stjäla.Som jag nämnde tid. ta sp.ess.spela hj.knekt,kasta din singelklöver på hj.oavsett vända är du alltid hemma,för då stäj du klöver på bordet,ny hj.vända stjäl.sp.till stöld och
        så var kaffet klart att dricka.Eller hur Magnus?mvh BD

        Gilla

  2. Anonym skriver:

    Hej Hans!ja denna bricka skall du spela hem.sp.ut till ess.hj.kn.i vända kasta kl.hacka, trumfa ut spela in dig på sp.kung 2 sp.kast på
    höga hj.= HEMGÅNG OCH VINST I MATCHEN.dU KUNDE JU HA KONTAKTAT MIG SÅ
    SKULLE JAG VISKA TILL DIG,HUR DU SKULLE GJORT!Hans!gör så här i fortsättningen,ta lite mer tid på tid o planera spelet innan du kör igång så hade du fixat hemgången så duktig är du.mvh din mentor BD

    Gilla

  3. Magnus skriver:

    Att spela hem en slam, med avsaknande av 1:a kontroll i 2 färgrer, är inte att leka med.

    Gilla

    • Anonym skriver:

      Hej Magnus!har man inga kontroller i sitt system så bjöd Hans rätt
      med 6 ruter får bära eller brista!3 nt är inte att tänka på med kl.hackorna och spelsticken finns ju där dock utan kontrollerna i
      sidofärgerna,fräckt o bra,men spela hem den missade den gode hjans!
      tyvärr! mvh BD

      Gilla

      • Magnus skriver:

        Kontroller har inget med system att göra. Du menar kanske kontollbud.
        Jag förstår fortfarande inte hur den går hem med sp-vända.
        Öst skäler och straffar. Kommer man in på handen, blir man aldrig av med sp-förlorarna.

        Gilla

      • xlrocks skriver:

        Ruter var väl trumf och det saknar ju Öst… Så han lär ju inte kunna stjäla, eller? Den som har längden i spader är ju Väst och det är han som har trumfen.

        Gilla

  4. Magnus skriver:

    Kent lille! Som 2/1-spelare får man inte hoppa till 3nt (= 15-17 balans). Bjud lungt och stilla 2nt och efter ett tag hade Ni hamnat i 5ru.

    Gilla

    • Anonym skriver:

      Hej Magnus.
      Helt rätt! Jag vet att vi ska till utgång och sa direkt till Hans att så här brukar jag inte göra, men tyckte väl ändå att det var läge för det. Hade i och för sig inte förändrat någonting. Det fanns dessutom fortfarande utrymme för Hans att fråga efter ess.

      Gilla

  5. Rolf skriver:

    6 ruter går att spela hem med öppna kort. Men inte i praktiskt spel. Efter spK spelar man hjK och slänger sin klöverförlorare som många skrivit. Väst dödar bordet med ytterligare en spadervända. Den som nu inte försöker slänga åtminstone en spader på hjärterhonnörena har kikat i korten.
    Men visst går det att stjäla klöver och spader två gånger eftersom den som är kort i spader inte har en enda trumf.

    Gilla

    • Anonym skriver:

      Hej Rolf! ja denna bricka hade du spelat hem precis som jag skrev och som du också noterade.Detta spelsätt måste vara det mest logiska för
      att inte riskera ev.straff.Hans hade alldeles för bråttom i sin spelföring som ledde till 1 straff, mvh BD

      Gilla

  6. I believe what you said was actually very reasonable. But, think about this, what if you added a
    little information? I mean, I don’t want to tell you how to run your blog, however what if you added a post title that grabbed a person’s attention?
    I mean Seriematch mot Videdal/Fyrklvern igr kvll/Hans Bjärreds Bridgeklubb is kinda boring.
    You ought to look at Yahoo’s home page and see how they write post titles to get viewers interested. You might try adding a video or a related pic or two to grab people interested about what you’ve written.

    Just my opinion, it might bring your blog a little
    bit more interesting.

    Gilla

  7. best seo plan skriver:

    This is a fantastic little website I can’t believe I didn’t find it
    already!

    Gilla

Kommentera

