Ett år med brickinmatning och blogg…

Det är nu drygt ett år sedan (21/1) som vi kom igång med att mata in givarna från våra bridgekvällar. En tokig idé som blivit verklighet tack vara det otroliga engagemang som visats av flera av klubbens medlemmar. Inte i min vildaste fantasi hade jag hoppats på ett sådant stöd. Tack alla ni som lagt ned tid på detta arbete.

Det är också lite drygt ett års jubileum för vår blogg, som gick igång i samband med avslutningen 2009. Jag vill passa på att tacka alla som bidragit aktivt, men också de som kommit med synpunkter lite mer försiktigt. Vi har efterhand inspirerats av den ökande trafiken på bloggen, vilket vi hoppas ska ge mer ringar på vattnet så fler vågar ta steget att bidra med sitt kunnande och att vår klubb på detta sätt utvecklas.

image

Genombrottet kom i höstas, det som redovisas är antalet visade sidor under månaden. Bästa dagen var den 10 december med 1043 “träffar”. Vi har idag även en del nyfikna besökare utifrån: Lund 60 besök, Lomma 27, S:t Erik 15 och Motala 4 (senaste månaden). Rolf fick stå till svars för sin åsikt om “Sputnik” mot Chirster E härom veckan, vem Christer är vet vi inte men han är hjärtligt välkommen tillbaka.

Så inför det kommande året hoppas vi på fler besökare, fler intressanta inlägg och kanske mer diskussioner – med målet att vi alla lär oss av varandra att förstå mystiken i detta spel som fångar vårt intresse.
/Rickard

PS Vi är ju alla glada amatörer som skribenter här. Feedback är mycket stimulerande för de som försöker bidra, så snälla fäll en kommentar lite då och då…. /DS

En kommentar till Ett år med brickinmatning och blogg…

  1. Anonym skriver:

    hej Rickard! kul med det ökade intresset för bjärreds blogg och vad som
    sker på spelkvällarna.Jag är och har varit en glad debattör under åren
    och det fortsätter jag gärna med om brickor som spelats under kvällarna,
    men även andra glada situationer som sker under spelkvällen.Jag tror att läsvärdet ökar om man blandar disk.om givar och lite trevliga kommentarer omdet skedda.Sådan är min inställning och jag hoppas den kan
    fortsätta framöver. mvh BD

    Gilla

Kommentera

