Vinnarna den 13 januari

Vinnarna 13 jan 2011

Årets första vinnarpar på torsdagsbridgen blev Arne Nilsson och Mats Idorn. De var fullständigt överlägsna. Skall bli skoj när vi får se deras protokoll.

Det var många som tydligen längtat efter att få komma igång med spelet efter jul och nyårshelgerna . Vi var hela 41 par. Salen var fullsatt. Vi tål bara ytterligare 2 par. /Hans

image

74,8%!!! ALL TIME HIGH, nä inte riktigt men väl en andra plats i den illustra ligan. GRATTIS!!

Då Arne och Mats är klubbens främsta slamjägare och BoAllan och Berne och Jan är kända chanstagare var denna kväll tydligtvis vikt för de modiga. Lennart och Kerstin är också vakna i budgivningen så det var det som gällde, de som vågade fick utdelning, ibland är det så.

Tittar man i rankingstatistiken verkar Mats och Arne ha hittat en säker plats i A-gruppen men det är tight och lätt hänt att hamna i B-gruppen där de var innan detta lysande resultat.

image

Mats hoppades att någon vill ge lite synpunkter på vad som är rätt budgivning på bricka 33 där de misslyckades.. och fick mänskliga resultat (25%). Själv satt jag med med 6 spader, 5 hjärter och kn-x i klöver det enda klädda kortet jag hade. Och partnern öppnade  glatt med 2Kl, vi landade i 4Sp med budgivningen 2Kl-2Ru-3Kl-3Sp-4Sp, medan Mats passade med min hand på 3Kl. Vad är rätt enligt boken, ville Mats veta…  /Rickard

image

4 kommentarer till Vinnarna den 13 januari

  1. Rolf skriver:

    Vad kan jag lära Mats? Dock hade jag med 6-5 i högfärgerna mitt emot en partner som kräver till utgång inte gett mig under utgång.
    Vid vårt bord öppnade Torsten med 2sp = en svag 5-5a! Sedan svettades han innan Ted äntligen gav sig med 5sp. Och blev nog lite trött på kuppen ty nog bör fem trick vara ett normalresultat. Bordets trumf används inte för att stjäla hjärter utan man reser klövern. Saka en klöver på ruE, ta för klE och stjäl en klöver. Sex trick kräver dubbelmask i trumf och då har man kikat i korten.

    Gilla

    • Anonym skriver:

      hej på Er! har partnern öppnat med stark 2kl.får man inte stanna under
      utgång med 6/5 i spader o hjärter hos partnern en godisfördelning till
      öppnarens ekx i spader.där är alltid 5 trick och med en idiotmask i
      spader är där 6 trick som någon lyckats med.Här var Mats alldeles för
      blygsam med en kanonfördelning i HF trots avsaknad av poäng,men det är
      ju inte alltid man skall räkna poäng utan se på fördelningen.på arnes 3 kl.skall mats bjuda 3 spader och arne prefera 4 spader och sedan klart slut och 5 trick.Hur torsten roos kunde få straff som rolf skrev
      är för mig dålig fokus på spelet.efter utspel tar man ek i spader och
      därefter ek i klöver och ny klöver till dam stöld och överstöld och så
      var 5 trick god jul och glad midsommar.Tyvärr fick jag inte vara med och lira på denna brickan och det var ju synd ,för då var jag i 5 trick.Till Mats! Du skall inte vara så feg, hoppa på båten och hjälp din kompis till utgång. f.ö. håller jag helt med Rolf om brickan.mvh BD
      kompis till utgång

      Gilla

  2. thsson skriver:

    Grattis Arne och Mats!

    Måste också passa på att berömma Agneta och Lars, som var de enda som straffade 4hj på bricka 4. Speciellt Agneta som hittade kl-vändan efter sp-utspel, och därmed tog 4 stick på raken.
    Magnus

    Gilla

    • Anonym skriver:

      Hej barney o Magnus!ja det var bra gjort av agneta/lars att straffa
      kontraktet där många hade gjort 5 trick.Vill bara för skojs skull berätta at vi spelade samma bricka mot Agneta/monica och jag spelade
      3 spader med hemgång efter att Agneta bjudit hj. 3 gånger och sedan gett upp. 22 points i kassan.inte dåligt!detta var en parentes som jag
      kände att jag ville bjuda på! inte för att göra mig märkvärdig heller, utan endast som lite konfekt till kaffet.ha de bra mvh BD

      Gilla

Kommentera

