Analys–denna kväll…

Lena och jag hade mycket otur – visst missförstod vi varandra men så usla var vi väl inte. Innan spriten gått ur kroppen gjorde jag några missar i början, men vår kurva gick rakt ned i källaren på slutet, så det var inte det.

En sån här kväll när man inte kan glädjas åt resultatet, ja då får man söka tröst i den brickan där vi fick ensamtopp.

image

Vid vårt bord öppnade Lena med 2NT som tur var, hade hon följt regelboken hade vi hamnat i 1Sp som många gjorde. Jag saknade väl 1 hp för 3Kl, men hoppades hon hade hjärter så jag drog upp den lappen. Svaret blev 3Sp! Inte det man hoppades, så jag fick lägga upp 3NT och med korten på bordet lite skamset, önska henne lycka till!
Koncentrerat plockade hon hem 4 stick på mina 4 honnörspoäng: spD, hjD 10 och 9 gav stick och vi landade till slut i en ÖT! Detta hände redan i tredje brickan, så kanske blev vi lite övermodiga, jag chansade i alla fall lite mer än jag brukar, och vi fick betala för det!

/Rickard

En kommentar till Analys–denna kväll…

  1. bosse dubbel skriver:

    god morgon Rickard! ja man får ibland glädjas åt smulorna som bjuds,kul
    att ni bjöd fel och fick göra en ensam topp.Bra spelat av Lena med de
    skitpoängen du hade.MEN! jag hade inte bjudit 3kl.utan 3 hj. av dig förneka aldrig en 5 korts hf.att man sedan kommer i något annat är väl ok eftersom anpassningen inte är den optimala.Bra gjort.Jag sa ju att
    Lena är en duktig spelare och det bevisade hon ju.Ni kom hyfsat billigt
    undan mot Gudrun och mig och det var väl bra?Ha nu enskön jul och ett gott nytt slut på 2010 och laddda batterierna för nästa säsong.mvh BD

    Gilla

Kommentera

