Torsdagssspelet 9 december

 

OBS OBS OBS

Preliminära  vinnare  blev  Bo Holmqvist och Allan Persson.  Då det blev fel inlagt på bricka 28 kommer vi imorgon att manuellt justera det hela

Hans

Avslutar med andra ord terminen lite som den började – med preliminära resultat så här dags på dygnet och utan vinnarfoto. Blev det BoAllan igen har de haft en otrolig höst och hamnar på samma antal vinster som Rolf och Lars-Göran. Så här är listan (denna kväll oräknad) i vinnarligan för hösten: (Snitt1 är medelvärdet för vinsterna, SnittProc är senaste 12 mån.)

image

När det gäller resultatpresentation på BridgeFacts kommer denna troligen inte att vara korrekt förrän på måndag.
Trevlig Helg
Rickard

8 kommentarer till Torsdagssspelet 9 december

  1. Lars skriver:

    Vad betyder kategori? Är det något jag bör
    känna till eller är jag ute och reser?
    Mvh/Lars

    Gilla

    • 8009hans skriver:

      Hej Lars Jag kan meddela dig att du och Agneta på sista körningen var uppdaterade till kategori A. Du hittar kategoristatistiken i bridgefacten under grupp statistik och därifrån knappar du in rankingen. Det är 12 månaders rullande snitt som gäller
      Hans

      Gilla

  2. Rolf skriver:

    Det är förstås surt att inte ha stort A. Ni får väl prya först genom att ro hem klubbmästerskapet.

    Gilla

  3. Lars skriver:

    Jag blev klubbmästare -78 och -89 i Bjärred samt 2003 i Lomma
    om det nu är det som räknas (ha ha ha!).
    Mvh/Lars

    Gilla

  4. Rolf skriver:

    Nä Lars, jag tror att kategoriseringen gäller PARET. För så ligger identiteten i Rickards databas. Även om han klagar på att PARET får samma handikappsförändring. Vi får motionera om det senare …

    Gilla

  5. Lars skriver:

    Hej Hans, jag bryr mig inte om vår kategorisering. Jag bara undrar vad det är för något. Rolf kunde ju inte svara…
    Mvh/Lars

    Gilla

    • Rolf skriver:

      Jag visste Lars ärligt talat ingenting om detta. Anade att det fanns en kategorisering när Hans en gång avslöjade att han var på G. Men jag förstår inte riktigt dess användning.
      Gratulerar hur som helst till en plats i A-laget. Det var väl 75an som vägde in?

      Gilla

  6. xlrocks skriver:

    Kategoriseringen är ett sätt att datormässigt indela de flitigt spelande paren (mer än 10 resultat inlästa de senaste 12 månaderna). När BridgeFacts läst in kvällens resultat så sker en omräkning till vilket snitt paret haft de senaste 12 månaderna. Denna listan sorteras och baserat på denna sker en indelning i fem lika stora grupper, dessa har kallats A-E.
    ”Rankingen” finns under Statistikfliken i BridgeFacts och tanken var att eventuellt lägga in lite flera ligor där, slamligan, vinnarligan…

    Gilla

Kommentera

