BoAllan igen–hur gick det till i kväll då?

Som vanligt försvinner dessa herrar innan, så då får de väl förbli anonyma då! Som Magnus skrev, det är väl inget att skämmas för man att man spelar bridge, åtminstone inte om man gör det som Bosse och Allan… Jag förutsätter att de kommer med en förklaring till sin makalösa spurt, även om jag precis fick ett mail om smitning även på den fronten!

Denna kväll ledde Berne och Jan innan den avslutande ronden på hyfsade 65% medan Bosse och Allan hade drygt 60. Vad händer då? BoAllan drar iväg med två ensamtoppar, medan Berne och Jan floppar ur totalt mot Rolf och Bosse D och snittar 20%!

image

Bosses och Allans kurva!

 

image

Berne och Jans!

Så denna kväll avgjordes allt i sista ronden. Vill du vara med i vinnarcirkeln gäller det att hålla skärpan hela vägen till 13:e ronden. Grattis till er alla som var med i denna makalösa slutspurt!

image

Fick precis vinlistan från Hans! Bosse och Allan har samlat smått otroliga 66 poäng hittills i höst, tror vi får se över det där med principerna för hur prisbordet fördelas… Ni kommer väl ihåg Världscupen och Ingemar Stenmark på sin tid…

Efter jag lagt mig igår anlände ett mejl med Bosses kommentar, han är bortrest denna helg. Speciellt tack till Bosse för detta.

/Rickard

Bricka 29
image

Typisk turbricka
Jag öppnade lite svagt på 1 sp
Allan drev på till 6 sp
När han la upp korten upptäckte han att hans ruter hade 2 prickar ,inte 1
När jag slapp röd färg ut löste allt sig

Bricka 30

image

1ru-1nt-pass-4sp
Utspel hj A och K
ru till K
sp till D och K
hj till D
och sp Kn

summa 6 spel= 3 straff

3 kommentarer till BoAllan igen–hur gick det till i kväll då?

  1. bosse dubbel skriver:

    god morgon rickard! kul att tävlinge pågår i 13 ronder,vilket betyder
    att man inte kan slappna av någon bricka.Jag spelade ju med esset Rolf
    och jag måste säga att vi spelade kanon trots att vi inte var vidare
    samspelta.Men det är klart finns rutinen och skärpan brukar det oftast
    gå bra vilket det gjorde.tack Rolf för en trevlig bridgekväll.Rickard
    jag disk.med din partner lennart,han måste korsstölda hem kontraktet och
    det förstod han efter spelet,synd på en sådan bra budgivning.Vi låg väl
    i vinnarhålet länge,men så kommer någon liten miss och plötsligt är man
    bara tvåa.sådan är bridgen därför spelar man alltid vidare för att bli bättre.mvh BD

    Gilla

    • xlrocks skriver:

      När det gäller korsstöld är Lennart och jag varandras motsatser. Jag kör för hårt av emontionella skäl – han kör för lite troligen varnad av mina missar när jag ångat på. En dag hittar vi nog rätt balans där också!
      Sen tycker jag nog (motvilligt) att ni ska tillskrivas ett formidabelt motspel också – med trumfmatt och smart utnyttjande av våra misstag.

      Gilla

  2. bosse dubbel skriver:

    god morgon igen rickard! vill bara kompl.din komm.Lennart lovade mig att
    han skulle korsstjäla framöver,det låter väl bra!Betr.bricka 29-30 mötte
    vi åke stein-leif a. mina lagkamrater och på bricka 30 öppn.åke med 1 ru
    rolf bjöd 3kl,leif pass,BD 3 sp,åke pass,rolf friskade nu i med 3nt med
    förhoppning att motst.ej hittar hj.ut,vilket de inte gjorde heller.En
    analys av rolf som gick hem,bra gjort!Att man sedan på bricka 29 inte
    tar för sina röda ess när motst-kommit i en slam som alltid är körd.En
    vild chansning från herr holmkvist månde?Arne o Mats fick lida pin på
    dessa 2 brickor och där vann bosse o allan kvällens bridgetävling snöpliga 2 points före oss,men det är bara att gratulera sådan är bridgen.mvh BD

    Gilla

Kommentera

