SLAMJÄGARNA VAR FANNS NI PÅ DENNA BRICKA

Skärmklipp

Jag undrar vad klubbens slamjägare gjorde på denna bricka. Att se att Rolf B o Lars-Göran,     Bo Dubbel o kurt  Rikard o Lennart och klubbens stora jägare Göran Stigsson endast hamna i 4 hjärter förvånar.

Hans

9 kommentarer till SLAMJÄGARNA VAR FANNS NI PÅ DENNA BRICKA

  1. Rolf skriver:

    Jag visade minst 10 högfärgskort för min partner – och en tvåöppning – men det hjälpte inte. Nyckeln till slam är ju hans DJ9 i spader, hans klK har jag ingen nytta av. Han tyckte jag skulle råa in slammen – ungefär som han själv brukar göra🙂.

    Gilla

  2. xlrocks skriver:

    Lyckliga ni som fick öppna själva. Vi satt med Irene E som giv som glatt öppnade på 1ru som Lennart dubblade (vi har inget bättre i vårt system tyvärr, borde skaffa ett 2 klöver i motbudgivningen… Överbud kan det vara något?) Irenes partner höjde till 2ru och jag passade(fegt? 4333 och 7 hp, lika bra att varna partner tänkte jag han fick ju chans att bjuda en gång till i vilket fall) Lennart såg ingen annan utväg än att bjuda 4hj direkt, visst jag satt med 7 oredovisade hp, men min partner hade bjudit en chansningslam innan så minnet av den satt väl i. Min kommentar var efteråt att jag tyckte han tog i!! 3hj hade väl räckt så hade jag bjudit 4 och så hade han kunnat ånga på. Felet var nog mitt? Borde efter 4hj provat med en liten invit 5hj eller liknande, men som sagt vi fick ett svårt budläge med Irenes modiga öppning!

    Gilla

  3. bosse dubbel skriver:

    hej igen xlrocks! jag glömde ju er budgivning.Jag tycker lennart skall
    inte dubbla motst.öppning.han skall använda det starkaste budet som finns i bridgen överbud 3ru eller 4 ru så måste du bjuda,lennart är i slamlådan med detta bud och rätt svar så är ni i den riktiga slammen 6hj.oavsett vad motst.heter eller hur duktiga de än är.så skall det gå tilldet visade du ju mot oss.fega inte lägg på turbon och ni är i mål.
    mvh BD

    Gilla

  4. xlrocks skriver:

    Om grandet i din partners öga och bjälken i ditt eget,
    eller anklaga inte på din partner

    Lösningen på problemet heter Missingpoints ( räkna de poäng du saknar)
    Öppning 2 kl visar max 14 mp
    För utgång krävs max 14 mp för lillslam max 6 mp

    Handen har 8 mp , 6 i sp och 2 i ru
    Öppna med 2 kl
    Svar alltid 2 ru reläbud
    Visa nu med 4 hj max 11 mp och en lång bra hjärter
    Nu kan partnern dra sina 7 hp från 11 mp = max 4 mp .
    Detta är mindre än 6 mp , alltså =lillslam
    2kl – 2 ru
    4hj – 6 hj

    Enkelt eller hur och med full kontroll
    Tänk om vi bjudit så
    Bo H

    Gilla

  5. Rolf skriver:

    Nä hallå där, så enkelt är det inte. Svarshanden kan inte räkna hp (som stp) i färger som öppningshanden inte har. Därför måste öppningshanden försöka visa VAR han saknar poängen. Jag skrev ovan att spDJ9 är nyckeln till slammen – byt spader och ruter! Jag har lagt till detta exempel under Syskon / Missing points.

    Gilla

  6. Rolf skriver:

    Jag har skissat på en budgiving under Syskon / Missing Pts / Invit Två. Man bör kunna bjuda slam utan att råa in den …

    Gilla

Kommentera

