KM deltävlingen den 18 november

vinnarna 18 nov 001

Vinnarna i första omgången av KM 2010-2011 blev Agneta Tham och Lars Persson. De hade den nästan otroliga  % satsen av 73,4 %. Andra platsen togs av det gamla strävsamma paret PG Persson o Hans Svensson och trea blev Bo Holmqvist och Allan Persson. Fortsättning följer på nyåret 2011. Lars har säkert något bra spel att bidraga med.
/Hans

Blivande klubbmästare? De vann med över 13:s% marginal!! Vem kan matcha de nästa två omgångar i KM? Det vill till att de schabblar rejält för att tappa bort den chansen. Grattis!image
Hur ofta händer då det att man vinner med över 72%, nja inte speciellt ofta, 8 gånger sedan 2003 dvs ungefär en gång per år i snitt. Så här ser listan ut, inte speciellt överraskande har Lars-Göran och Rolf tre inteckningar i den klubben.

image Hur gör man då för att uppnå ett sådant resultat, det är nog mer än jag som vill veta det. 13 gröna rader, dvs hälften av brickorna med mer än 80% i utfall!! Och kolla slutspurten, efter den enda röda körde de 8 gröna av 11. image Något besök av Fru Fortuna måste det ju ha varit, men en del riktigt bra spel måste ju också ha förekommit. Jag hittade en bricka som såg märklig ut, deras startbricka. Två duktiga par med samma kontrakt – ena paret botten andra toppen. Den brickan kan ju inte ha hängt på budgivningen? Även odubblat ger ju Lars och Agnetas spelföring bra resultat..image Som sagt vi är många som avvaktar Lars och Agnetas egna kommentarer till denna bedrift.
/Rickard

2 kommentarer till KM deltävlingen den 18 november

  1. bosse dubbel skriver:

    god morgon xlrocks!ja det är bara att gratulera agneta-lars de hade just
    de flytet som ibland gör att man svävar högt i det blå.(en underbar känsla som alla vill uppleva) Utan att förringa deras insats
    så har de ju spelat bra med Lars P.lite på chans och Agneta på safty bas
    som alltid brukar och gör det bra.Lars P. ville att jag skulle analysera
    våra 2 brickor mot dem, men jag avböjde med svaret att så dåligbt får man inte bjuda eller spela.Men kurt och jag hade trevligt trots en massa
    fadäser och då inte minst Ditt fräcka utspel Rickard som gjorde oss till
    helt normala bridgespelare.dessutom på båda brickorna.Ni förtjänade alla
    de points ni fick.MEN! man får inte öppna med 1nt på 2 hackor i HF.och sedan på paralellbrickan skall jag så klart bjuda något,men hur i hela friden kan man förneka min öppn.färg på 5 kort när man har Ess-kn-9-5 som stöd till mina 5 korts kdxxx och bjuda 3 klöver,men det har vi rett ut.förneka aldrig stöd till din partner,man kan då lugnt bjuda vidare och komma i rätt kontrakt.Lars P. kommer säkert att delge några bra brickor i sin vinnarposition.Kurt och jag var ändå nöjda så där till 50%
    Roligt att Ni båda har fått lite plus på BD det tycker jag ni gjort bra,
    men nu får jag väl spänna bågen lite hårdare.Ha nu en skön helg så hörs vi på bloggen hoppas jag.mvh BD

    Gilla

  2. […] ALL TIME HIGH, nä inte riktigt men väl en andra plats i den illustra ligan. […]

    Gilla

Kommentera

