Hyfsat försvarsspel

skärmklipp2

På denna bricka nr 6 lyckades Kent och jag bra för en gångs skull. Ann-Kristin öppnade som  S med 1 sp och Einar bjöd 1 NT. Sedan blev det pass runt. Jag spelade som ö ut hjärter 3 vilken gick runt till Einars hj D. Einar vände i ny hj. Då tog jag för esset och vände  med spader 7 när jag nu såg A-K svaga spader hands öppning. Kent tog sp D och vände med liten spader5  till K och ny spader till sp 9. Sedan togs A-K:s sista spader. Sedan blev det även ett stick med ruter ess. Einar spelade hem kontraktet men många andra hade lyckats med att ta flera stick.

Hans

En kommentar till Hyfsat försvarsspel

  1. xlrocks skriver:

    1NT Rolf var inne på det förra veckan ur ett annat perspektiv. I Lennarts frånvaro denna vecka fick jag chansen att spela i onsdags med Inger. Vi ”drabbades” av att bli Spf 6 gånger av 20 i 1 NT, utfall 26%!! 1NT borde förbjudas, lika trist som ”out of bounds”, 1 millisekund oskärpa från topp till botten, jag var klar över hemgången när jag missade att lägga kort från egen hand, 1 straff i stället… Landar man i 1 NT kunde man lika bra kasta tärning, åtminstone hade jag vunnit på det!! Då önskar jag att par-tävlingar gjordes upp med IMP i stället för MP.
    Inget illa ment Hans, ni gjorde ett snyggt motspel helt klart, men ni hade ju bara 2 st 1NT på 26 brickor…

    Gilla

Kommentera

