Höstterminsstart

Så var vi igång igen efter sommaruppehållet.

Vi startade med ett livligt årsmöte. Efter ett antal omröstningar blev det så klart för spel

Och kvällens vinnare blev Kerstin o Lars Ekelund. Där kommer att komma ett vinnarereportage senare.

Vid utdelandet av vinpoäng kan jag konstatera att de 5 par på scratch sidan som hade fått vinpoäng på det gamla viset även får vinpoäng när handikapp listan togs fram.

Hans

De som tjänade mest denna kväll var Kerstin och Marianne 7p i stället för 0. Kjell och Kurt fick 5 i stället för 9 och Arne och Mats 0 i stället för 3. För alla andra var det mindre än 2 poängs skillnad.
Man ser på listan det som var motionärernas avsikt, när någon lite mer orutinerad lyckas bra en kväll så premieras man för det, på bekostnad av de erfarna spelarna, dvs en klar stimulans för att förbättra sig…

image

Rickard

3 kommentarer till Höstterminsstart

  1. bosse dubbel skriver:

    hej hans t och rickard! bra att majoriteten gav styrelsen full accept för
    förslagen om fikat och HC systemet.förnuftet har segrat.Jag måste få påtala
    min uppfattning om svensk bridge:s nationella HC som korrigeras varje månad det
    måste väl vara det smidigaste att använda ett fullt genomtänkt och rättvist
    system för alla bridgespelare även om LEA:s gamla system var bra på den gamla
    tiden.Vi måste väl ändå blicka framåt och inte bak i tiden.(även om man ofta säger att det var bättre förr).Jag tycker att styrelsen i bjärreds bridgeklubb
    samt rickards fantastiska redovisningar i bloggen utvecklar bridgen på en hög
    nivå och som förhoppningsvis bidrager till att fler spelare kommer till oss och spelar.Jag hoppas fler går in på rickards fina blogg med spel och analyser
    det är mycket lärorikt för oss alla. mvh bosse dubbel

    Gilla

  2. xlrocks skriver:

    Tack Bosse!

    Det värmde, men glöm inte Rolf och alla de som hjälper till med inmatning av brickorna! Med ord som dina inspireras man…

    För att bredda innehållet och göra det mer intressant funderar vi på, hur vi kan få fler att delta, dels med reportage på bloggen dels med brickinmatning.

    Tacksam för idéer Rickard

    Gilla

  3. bosse dubbel skriver:

    hej rickard! tack för ditt svar.bloggen och analyserna som du så fint har startat upp måste få en fortplantning med det snaraste.därför tycker jag att
    bjärreds mer erfarna spelare skall bistå de mindre rutinerade att i bloggen
    kunna ställa frågor och undran över varför det blev så dåligt på brickan.
    budgivningen?utspelet?spelföringen?planeringen?vad gjorde jag för fel?
    Min idé är att alla de som önskar skall kunna ställa dessa frågor till en panel
    av rutinerade spelare hos oss och då tror jag att bloggen kommer att svälla
    och många fler vill få svar på .Hur blir jag bättre,vad gjorde jag för fel,hur
    skall jag göra istället? Du kan ju kolla med ett antal erfarna spelare som
    är villiga att ingå i en expertpanel som hjälp till de mindre erfarna spelarna
    där de kan ställa frågor och undran över vad man borde eller skulle ha gjort.
    Rickard kan du inte göra en spalt på bloggen under namnet typ!
    EXPERTENS TIPS TILL DIG! tror du detta kan bli en bra väckarklocka?mvh BD

    Gilla

Kommentera

