Onsdagsgruppen

Onsdagskväll på Medborgarhuset i Bjärred.

Kön för att få betala startavgiften 20:- för drygt tre timmars nöje blir nästan 7:-/timme. Vem kan konkurrera med det priset i nöjesbranschen… Restaurangbesök under 150:-/timme finns ju inte, teater – även om man väljer amatörteater …. Undrar vad konstrundan på Österlen kommer att kosta per timme i år??

Sista diskussionerna om de nya finesserna i budgivning eller bara vanligt "social talk". Det varierar det märker man, om man som jag vandrar runt lite förstrött.

Dags att blanda och ge. Ännu finns förhoppningen kvar hos alla, det ser man. Men visst är minerna samlade, alla vet minsta miss i koncentrationen och botten direkt…

Prydliga högar och de flesta lekarna är nu nya. Här fixas bricka 8 till, och så här blev den:

4 hjärter med olika resultat, verkar som min partner och jag var ovanligt lyckosamma. Hur ska man spela, vilket utspel fick vi? Var det utspelet som gjorde skillnaden denna gång? Finns något att lära av denna bricka?

Lite lärdom kan man kanske dra. För att undvika straff ska man inte dra ut trumfen direkt som spelförare, utan i stället försöka stjäla de två spaderhackorna på bordet innan. På det sättet tål man tom att förlora tre stick i ruter om den färgen sitter riktigt illa. Jag har för mig vi fick spader 5 ut som togs på handen. Stöld på bordet av spader och liten hj till K. Ny spaderhacka stöld och Hj E. Liten ru mot handens K till E hos N . Ru 6 till min kung. Hj D och trumfen är dragen. Ru3 mot 10 till D hos S. Resten är spelförarens +1!

Fortsatt koncentration, det var 27 par denna kväll som gjorde upp!

Ruter hur gick det?? Inom någon minut är resultatet klart, datorer är fantastiska!

1:an och 2:an 60,4% och 60,3%, man får säga det var hårfint…. Roligare än framför TV:n? Jag dessa två herrar tyckte nog det!!

Kommentera

