Medaljligan 26 mars

Då vi börjar närma oss terminens slut är dags att lägga in en extra växel om man vill upp i medaljligan. Läget per idag är:

image

(Med reservation för att datorn kan ha räknat fel…)

4 kommentarer till Medaljligan 26 mars

  1. xlrocks skriver:

    Som sagt det finns utrymme för rejäla kliv. Jag gjorde en liten koll. Om jag och min partner får för oss att vinna en kväll går vi från 23:e till 10:e plats. Så huka er gubbar och gummor!!
    Rickard

    Gilla

  2. Rolf skriver:

    Detta Rickard är en udda fågel som jag inte ens visste fanns. Påminner om Lars-Eriks klubbhandikapp i Excel. Kan du göra den individuell, som BosseD föreslår, blir medaljligan intressantare = lite mer unik eftersom ingen människa orkar räkna på sånt.

    Den bör omfatta en säsong så att det händer lite mer i listan. Eller ännu hellre rulla över de senaste 15 omgångarna. Om du nu skall igång och programmera ändå menar jag.

    Listan bör få en alldeles egen meny🙂 Så att man kan följa uppgång och fall. För det blir väl inga röda och gröna pilar som i Sportspegelns tabeller?

    Gilla

    • xlrocks skriver:

      Den fanns inte förrän i lördags, min idé var att komplettera rankinglista under Statistk i BridgeFacts med lite annan ”skoj”-statistik som min dator kan få servera. Det verkar som omdömet om medaljligan var positivt även om det kom önskemål om en individuell variant, jag får se vad jag orkar med. Andra funderingar jag haft är en slam-liga (rullande 12 mån) och jag är naturligtvis öppen för andra idéer. Låt oss skapa så många ligor så alla kan känna sig som vinnare i något…

      Gilla

Kommentera

